کد خبر: ۸۹۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 23 August 2020

استاندار خوزستان گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در کنار عزاداری امام حسین (ع) به گونه‌ای رفتار کنیم که شاهد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم.

 غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی کرونا به گزارش وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا در رابطه با وضعیت استان خوزستان در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طبق گزارش ارائه شده توسط وزیر بهداشت، جایگاه استان در لیست استان‌های درگیر با ویروس کرونا، جایگاه آخر و وضعیت خوزستان فوق‌العاده خوب است.

وی افزود: در یک نگاه کلی استان خوزستان در شرایط سفید به سر می‌برد اما دو شهر مسجدسلیمان و آغاجاری با تعداد بیماران نه چندان بالا به نسبت دیگر شهرهای استان و طبق تعریفی که از شرایط موجود داریم، در شرایط قرمز به سر می‌برند و به منظور بازگردانی این دو شهر به شرایط عادی دستور داده شد که آرامستان‌ها و مراسم‌هایی را که منجر به شکل‌گیری تجمعات می‌شوند، به حالت تعلیق درآیند.

شریعتی به پایدار شدن شرایط استان از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آمار بستری‌های استان کمتر از ترخیصی‌هاست و تعداد بیماران عادی و بیماران ICU و مبتلایانی که به دستگاه‌های ونتیلاتور متصل هستند در استان رو به کاهش است و هم‌چنین تعداد مرگ‌ومیرهای استان کاهش پیدا کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به این موارد، استان شرایط مناسبی را تجربه می‌کند اما به دلیل ویروسی بودن بیماری، همیشه شاهد ناپایداری خواهیم بود و این ناپایداری رابطه مستقیم با نوع رفتار شهروندان در جامعه دارد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: اگر نکات بهداشتی اعلام شده رعایت نشود، شاهد طغیان بیماری در استان خواهیم بود اما در صورت رعایت نکات بهداشتی، می‌توان روند پیشرفت و گسترش بیماری را کنترل کرد و با این تفسیر سفید نگه داشته شدن شرایط استان به نحوه رفتار ما در مواجهه با ویروس مربوط است.

غلامرضا شریعتی با یادآور شدن ورود به ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: باید در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، عزاداری امام حسین (ع) را پاس بداریم و به نحوی رفتار کنیم که شاهد سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان مذهب شیعه نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌چیزی نمی‌تواند خدشه‌ای را به ارادت و دلبستگی مردم ایران نسبت به ائمه به خصوص اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) وارد کند، گفت: از مردم درخواست می‌شود با رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به عزاداری در محیط‌های باز بپردازند و با شعور دینی و مذهبی بر شور و ارادت خویش به عزاداری سید الشهدا بیفزایند تا بتوان همچون روز عرفه و عید غدیر خم، هم مراسم‌ها را داشته و هم شاهد عدم ابتلای شهروندان به این بیماری باشیم.

شریعتی همچنین با جدی شمردن دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، بر لزوم عمل به آنها تأکید کرد و گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا حکم قانون کشور را دارد و در مورد مواکب تأکید جدی شد که هیچ خوراک و نوشیدنی توسط موکب داران توزیع نشود و از فرمانداران درخواست شد که به طور سریع در مناطق مختلف اکیپ‌هایی را تشکیل دهند و از این اتفاق جلوگیری کرده و در صورت مشاهده برخورد لازم را انجام شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از نظر تأمین نیاز استان به ماسک جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، افزود: به میزان تعداد کافی ماسک در داروخانه‌های استان موجود است و علاوه بر آن مقرر شد که تعداد بیشتری وارد استان شود که در این صورت شاهد شرایط پایداری خواهیم بود.

وی در پایان گفت: از مردم عزیز خواهش می‌شود که از ماسک استفاده کنند و نوع آن چندان ملاک نیست و حتی ماسک ساده و ارزان نیز می‌تواند در پیشگیری از ابتلاء به ویروس مؤثر واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار