فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 22 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو صبح امروز در نشست خبری با موضوع هفته سلامت و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد در کشور آغاز شده و تا ۲۲ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برخلاف سال‌های قبل، هفته دفاع مقدس در سال جاری طی هر هفته به یک استان اختصاص دارد و هفته اول شهریور نیز برای آذربایجان غربی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، عنوان کرد: برنامه‌های گرامیداشت این هفته از امروز و با شعار «ما قوی هستیم» آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: استان ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و قبل از دفاع مقدس تا امروز در حال مبارزه و تقدیم شهید است.

سرهنگ عیوضلو، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی نقش رسانه‌ها در تبیین نقش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مهم و خاص است، بیان داشت: تجلیل از ۴۰ سنگر انقلاب اسلامی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بود که روز پنجشنبه با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در
آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان انجام شد و در قالب آن از هیات امنا و فعالان ۴۰ مسجد در سطح شهرستان تجلیل به عمل آمد.

وی، تجلیل از پزشکان دفاع مقدس و نیز مدافعان سلامت که در شرایط امروز و اوضاع کرونایی در حال خدمت هستند را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت و هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: پس از تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، به دیدار مدافعان عرصه سلامت در بیمارستان‌های پذیرای بیماران کرونایی می‌رویم تا از پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان‌های تجلیل کنیم. همچنین دیدارهایی با خانواده شهدا و پزشکان دوران دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی هفته دولت و هفته دفاع مقدس در استان، خاطرنشان کرد: همزمانی هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی با هفته سلامت، هفته دولت و همچنین دهه اول محرم فرصت مناسبی برای تبیین نقش هریک از این اقشار در دوران دفاع مقدس بوده و امیدواریم با همکاری مدیران و مسئولان بتوانیم در زمینه فعالیت‌های تمام اقشار در دوران دفاع مقدس و نیز دوران حاضر قدم برداریم.

عیوضلو، از اعزام تیم‌های جهادی شهید رهنمون به مناطق حاشیه شهر و ویزیت خانواده ها در منازل خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونایی، استقرار تیم‌های پزشکی در مساحد و مدارس مقدور نیست و به همین دلیل نسبت به شناسایی بیماران و اعزام تیم‌های پزشکی به منازل این عزیزان اقدام می‌کنیم.

وی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، قرآنی و دیگر برنامه‌های هنری را از برنامه‌های گرامیداشت در طول هفته دفاع مقدس و هفته سلامت دانست و از اجرای نشست‌های روشنگری و بصیرتی ویژه بسیجیان خبر داد.

افتتاح سالن‌های ورزشی، خانه عالم، خانه محروم، برپایی ایستگاه صلواتی ماشین نویسی، اهدای کمک‌های مومنانه معیشتی به تعداد ۳ هزار بسته از دیگر برنامه‌هایی بود که فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه از اجرای آن‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت.

سرهنگ عیوضلو، در پایان سخنان خود، با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در شرایط حاضر، گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فضای مجازی و نیز با توجه به شرایط فعلی کشور، اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی و بهره بردن از ظرفیت‌های این میحط در اجرای برنامه‌ها جزو اولویت‌های اصلی سپاه ارومیه است که امیدواریم با همکاری و همراهی تمام اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در این مسیر موفق باشیم.

در ادامه به مناسبت روز پزشک، با حضور جمعی از مسئولین مزار شهدای گمنام در دانشگاه ارومیه غبار روبی وجامعه پزشکی استان تجدید میثاقی دوباره با آرمان های شهدای والامقام کردند ، همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با حضور در منزل دکتر قره باغی رییس بیمارستان طالقانی ارومیه از ایثارگری ها و زحمات مدافعان سلامت استان تقدیر و قدردانی کرد .

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار