بر اساس ابلاغ رسمی استاندار همدان، برگزاری مراسم عروسی و عزا و فعالیت برخی واحد‌های صنفی مانند کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مواردی از این دست ممنوع اعلام شد در حالی که هنوز هم شاهد فعالیت برخی کافه‌ها در تویسرکان هستیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 18 July 2020
در حالی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و به دنبال آن استان همدان نگران کننده شده و شتاب گرفته است، به نظر می‌رسد ستاد مدیریت کرونای شهرستان تویسرکان از سرعت انتشار کرونا جا مانده و برخی مصوبات ضروری را دیر انجام می‌دهد.

به گزارش تسنیم، پس از آنکه در چند وقت اخیر شرایط کرونایی استان همدان به موقعیت هشدار و قرمز رسید، مسئولان ارشد استان و به طور مشخص استاندار همدان تمهیداتی را برای جلوگیری از سرعت انتشار کرونا و شیوع گسترده‌تر آن اندیشیده و به صورت رسمی و قانونی به همه شهرستان‌های استان ابلاغ کرد.

بر اساس ابلاغ رسمی استاندار همدان، برگزاری مراسم عروسی و عزا و فعالیت برخی واحد‌های صنفی مانند کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و مواردی از این دست ممنوع اعلام شد در حالی که هنوز هم شاهد فعالیت برخی کافه‌ها در تویسرکان هستیم.

این موضوع وقتی حساس‌تر میشود که فرماندار تویسرکان در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان که در نزدیک به ۱۵ روز قبل برگزار شد با قاطعیت اعلام کرد هر واحد صنفی که نکات و اصول بهداشتی را رعایت نکند، پلمب می‌شود، اما انگار الان باید گفت، هر واحد صنفی متخلف پیشکش، حداقل مصوباتی را که استاندار همدان اعلام کرده و اجرای آن‌ها از نظر قاونونی الزام آور است، اجرا کنید!

از مدت‌ها پیش، مسئولان و کارشناسان با صراحت اعلام کردند که یکی از مهمترین عوامل شیوع گسترده ویروس کرونا، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و دورهمی و تجمعاتی از این قبیل است و این در حالی است که ستاد مدیریت کرونای شهرستان تویسرکان در این زمینه با تعلل و کندی بالایی وارد عمل شد و حتی تا هفته پیش شاهد برگزاری مراسم پرتعداد عروسی و عزا در شهرستان تویسرکان بودیم.

به گفته دادستان تویسرکان ظرف چند روز اخیر (دو یا سه روز اخیر)، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری با همکاری مردم در شهرستان تویسرکان، ۶۰ درصد کاهش یافته است، اما سوال اینجاست که ستاد مدیریت کرونا تا قبل از چند روز اخیر دقیقاً چه می‌کرده و چرا جلوی برگزاری مراسم‌های عروسی و عزدارای گرفته نشد؟

شیوع شتابان کرونا یک مساله شوخی و حاشیه‌ای نیست و هر نوع تعلل یا کندی در مدیریت دقیق آن می‌تواند به قیمت جان انسان و یا انسان‌هایی تمام شود و به همین دلیل اکنون این سوال ایجاد شده که اولاً در حالی که اعلام شد مهمترین عامل شیوع کرونا مراسم‌های عروسی و عزاداری است، تصمیمات اجرایی جدی در این زمینه در شهرستان تویسرکان گرفته نشد و چرا در حال حاضر هم برخی مصوبات ستاد مدیریت استای کرونا به ریاست استاندار همدان با سرعت عمل کافی و به موقع در تویسرکان اجرا نمی‌شود؟!

این سوالات در حالی از سوی بخشی از مردم و افکار عمومی مطرح می‌شود که چند روز قبل امام جمعه تویسرکان با صراحت به رسانه‌ها اعلام کرد که ستاد مدیریت کرونای شهرستان تویسرکان ضعیف عمل کرده و آنگونه که باید و لازم است در شرایط قرمز کرونایی در تویسرکان خوب عمل نکرده و نقد جدی به این ستاد وارد است.

با این حال فرماندار تویسرکان از برگزاری منظم ستاد مدیریت کرونا در شهرستان تویسرکان خبر می‌دهد و بر اساس گفته وی از همه ابزار‌ها و ظرفیت‌های شهرستان برای مدیریت کرونا در وضعیت قرمز استفاده شده است.

سید رسول حسینی اعلام کرده که از مدت‌ها قبل از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواستیم که به افرادی که مراجعه می‌کنند و ماسک ندارند، خدمات ارائه نشود و با صراحت اعلام کردیم که هر واحد صنفی که نکات و اصول بهداشتی را رعایت نکند، پلمب می‌شود.

وی همچنین از آماده بودن ۱۰۰ تخت برای استفاده در موارد ضروری در سالن ورزشی هلال احمر تویسرکان خبر داده بود و گفته بود که آمادگی و ظرفیت این را داریم که تا بیش از ۹۵۰ تخت نقاهتگاهی را با استفاده از سالن‌های ورزشی، بیمارستان در آستانه افتتاح سردار شهید سلیمانی و خوابگاه‌های مدارس شبانه روزی و دانشگاه‌های تویسرکان آماده کنیم.

فرماندار تویسرکان در یکی از اظهارات خود در چند روز قبل و پیش از آنکه مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان همدان از سوی استاندار اعلام شود، گفته بود که با دادستان صحبت کرده‌ایم تا ببینیم می‌توانیم ماده قانونی برای جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزدارادی پیدا کنیم و این در حالی است که دادستان تویسرکان به صراحت اعلام کرد که برگزاری مراسم عروسی و عزا تحت پیگرد قضایی و قانونی قرار می‌گیرد، اما در چند شب پس از آن نیز حتی شاهد برگزاری همزمان عروسی‌های متعدد در سطح شهر تویسرکان و روستا‌های آن بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار