امسال هزار میلیارد تومان برای تشکیل شرکت های تعاونی تولیدی روستایی در کشور در نظر گرفته شده است تا زمینه حضور مردم در فعالیت های اقتصادی را فراهم و تقویت کند. با این طرح درصورت تشکیل شرکت سهامی خاص تحت عنوان تعاونی باشرکت 200خانوار دولت 4برابرسرمایه گذاری آنان به آنها تسهیلات میدهد.
کد خبر: ۸۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 31 August 2015
به گزارش تابناک - هرمزگان، معاون دفتر روستایی و مناطق محروم کشور در گردهمایی فرمانداران و بخشداران در بندرعباس گفت : توجه به صنایع تبدیلی در روستاها ، حضور مردم در فعالیت های اقتصادی، بزرگ سازی بخش خصوصی و تعاونی ها برای توان افزایی روستاییان از اهداف اجرای این قانون است.

رضوی گفت: درصورت تشکیل شرکت سهامی خاص تحت عنوان تعاونی باشرکت 200خانوار دولت 4برابرسرمایه گذاری آنان به آنها تسهیلات میدهد.
 
معاون دفتر روستایی و منابع محروم کشورگفت: روستاهای 50 خانوار با 35 درصد سهم اورده و 65 درصد وام ،روستاهای 100 خانوار 30 درصد سهم اورده ،150 خانوار 25 درصد سهم اورده و 200 خانوار با 20 درصد سهم اورده می توانند شرکت تشکیل دهند.

رضوی گفت: وام ها با کارمزد3 درصد و دوره تنفس یکساله به روستاییان پرداخت می شود و کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه تلقی می شود.

معاون دفتر روستایی و مناطق محروم کشورگفت: به روستاهای مرزی بدون دریافت کارمزد وام پرداخت می شود و خانوارهای 200 خانوار روستاهای مرزی می توانند با سهم آورده 10 درصد شرکت سهامی و یا تعاونی تشکیل دهند.

رضوی افزود: این طرح در روستاها با در اختیار قراردادن زمین و مشاوره رایگان اجرا می شود و پس ازصدور مجوز در دستگاهای مربوطه و توجیه مالی طرح ،مبلغ وام به حساب شرکت های تعاونی واریز می شود.

وی گفت: افرادغیر هرمزگانی نیزمیتوانند سهامدار شرکت ها در روستاها باشند اما اولویت اجرای این قانون با طرح های مشارکتی با حضور روستاییان است.

 معاون دفتر روستایی و منابع محروم کشورگفت: فرمانداران با ارائه 80 طرح مشارکتی در روستاها می توانند برای 20 طرح غیر مشارکتی نیز تسهیلات دریافت کنند.

رصوی با اشاره به ابرسانی 7 هزار روستا با تانکر افزود: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای ابرسانی به روستاها و بهسازی راه روستایی در نظر گرفته شده است.

وی پیش بینی کرد با اجرای طرح های ابرسانی، شمار روستاهای بی آب کشور به کمتر از 5 هزار روستا برسد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: فرمانداران و بخشداران استان تا 15 مهر فرصت دارند 37 شرکت تعاونی تولیدی روستایی را در هرمزگان ثبت کنند.

جادری افزود: ظرفیت های زیادی در بخش های معادن ،دریا ،کشاورزی و صنایع دستی در هرمزگان بدون استفاده مانده است که با راه اندازی این شرکت های سهامی اقتصاد کشور و استان را متحول می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
جناب آقای رضوی خواهشا به داد مردم رویدر هم برسید و فکری هم به حال محرومیت های این منطقه بکنید
ما بیشترین رای را به دولت تدبیر وامید دادیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار