رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۹۳ فقره پروانه بهره برداری با مجموع سرمایه گذاری ۴هزارو۴۳۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال هزارو۳۰۹ نفر در سطح استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 30 August 2015

به گزارش تابناک از بیرجند در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گفت: علی رغم اینکه امسال نتوانستیم تسهیلاتی را در اختیار بخش تولید قرار دهیم اما سالی که گذشت با سربلندی پشت سر گذاشتیم و نه تنها در این بخش کاهش نداشتیم بلکه رشد اقتصادی سه درصد را در کشور داشتیم که ۱٫۷ دهم درصد مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

وی در خصوص مقایسه عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر وامید با دولت گذشته تصریح کرد: تعداد ۲۳۵ فقره جواز تاسیس در سطح استان صادر شده که پیش بینی می شود در صورت اجرای آنها در مجموع ۱۴هزارو۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و ۴هزارو۹۱۵ فرصت شغلی ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۶۴ درصد و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال پیش بینی شده به ترتیب ۱۹۵ و ۷۰ درصد رشد را نشان می دهد.

وی از ایجاد شرکت تخصصی مادر برای اجرای طرح‌های اقتصادی در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و منابع معدنی کشور منعقد شده است، مقررشد که شرکتی با نسبیت سرمایه گذاری ۲۰ درصد ایمیدرو و ۸۰ درصد بخش خصوصی در استان تشکیل شود.

حقیقی در ادامه افزود: بر این اساس سازمان ایمیدرو معتهد است که در هر سرمایه گذاری اقتصادی مرتبط با صنایع معدنی این شرکت، به صورت مشترک سرمایه گذاری کند.

حقیقی ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۹۳ فقره پروانه بهره برداری با مجموع سرمایه گذاری ۴هزارو۴۳۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال هزارو۳۰۹ نفر در سطح استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۴۳ درصد و از نظر سرمایه گذاری و اشتغال پیش بینی شده به ترتیب ۲۶۱ و ۵۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اظهارکرد: بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور متعهد شده است و اصل تفاهم نامه در آینده اعلام می شود، مقرر گردیده شرکت ایمیدرو با سرمایه گذاری ۲۰ درصد و بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۸۰ درصد تشکیل و هر سرمایه گذاری مرتبط با صنایع معدنی در استان که اقتصادی باشد سازمان ایمیدرو متعهد به سرمایه گذاری مشترک باشد.

محمد سالاری، معاون امور معادن و صنایع معدنی استان نیز در این جلسه اظهارکرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد ۲۲۹ فقره پروانه اکتشاف به منظور شناسایی و اکتشاف ذخایر جدید در استان در زمینه های عناصر و کانی های غیرفلزی و فلزی و سنگهای ساختمانی و … صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۹ درصد افزایش و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری و مساحت به ترتیب ۱۵ و ۱۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی از صدور ۱۴۴ فقره گواهینامه کشف نیز طی همین مدت در استان خبر داد و افزود: در نتیجه آن بیش از ۴۱۴ میلیون تن ذخیره معدنی به ذخایر قطعی معادن استان افزوده شد که این مقادیر در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۱۴۴ درصد و از نظر پیش بینی سرمایه گذاری و ذخیره به ترتیب ۷۱۱ و ۵۰۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان ادامه داد: صدور ۹۰ فقره پروانه بهره برداری معادن با ذخیره قطعی بیش از ۳۸۸ میلیون تن با سرمایه گذاری ۳هزارو۸۰۹ میلیارد ریال و ایجاد هزارو۲۷۵ فرصت شغلی غیر مستقیم از جمله اقدامات در بخش معدن استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید است که در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن از نظر تعداد ۱۲۰ درصد و از نظر ذخیره قطعی، سرمایه گذاری و اشتغال به ترتیب ۴۶، ۴۹ و ۳۹ درصد رشد داشته است.

مهدی ماهگلی، معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز افزود: همچنین طی همین مدت در حوزه اصناف تعداد ۶هزارو۳۶۸ فقره پروانه کسب با پیش بینی اشتغال حدود ۹هزارو۷۴۷ نفر صادر گردیده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه قبل از آن از نظر تعداد و اشتغال ۳۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی همین مدت ۸۴ فقره کارت بازرگانی، تعداد ۱۵۴ فقره کارت پیله وری و تعداد ۲۰۳۹۱ فقره کارت مبادلات مرزی صادر گردیده است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت تعداد ۳۷۴ فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش بالغ بر ۹۴/۵ میلیون صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از نظر تعداد ۲۴ درصد رشد و از نظر ارزش ۵/۴ درصد کاهش داشته است.

ماهگلی خاطرنشان کرد: ۵۱ هزارو۵۴۷ خانوار مرزی در خراسان جنوبی داریم که تاکنون ۳۵ هزارو۲۱۵خانوار کارت مرزنشینی خود را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۸ هزارو۲۹۰ خانوار در تعاونی های مرزی عضو شده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار