معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از صنعت گردشگری به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی استان یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 14 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده، امروز ۲۵ اردیبهشت در جلسه دیدار یکی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان که با حضور مدیران برخی دستگاه‌ها همراه بود، بیان داشت: خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از یک هزار اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی و ۵ اثر ثبت شده جهانی، ظرفیت گردشگری مناسبی دارد که با افزایش سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانیم به اهداف پیش بینی شده در زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه صنعت گردشگری از فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری در استان است، تصریح کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از پردرآمدترین بخش‌های اقتصادی دنیاست که باید پتانسیل‌های این بخش در استان را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی به خوبی معرفی کنیم.

معاون استاندار با ذکر این نکته که پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی، پزشکی و درمانی و صنعتی بسیار است، افزود: گردشگری می‌تواند به عنوان موتوری محرک برای رشد اقتصادی استان عمل کند و رشد سایر فعالیت‌های اقتصادی را نیز که با این صنعت مرتبط هستند و به آن کالا یا خدمت ارائه می‌دهند و یا محصول آن را مصرف می‌کنند، به همراه داشته باشد.

به گفته وی؛ برای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی برای گردشگران، سرمایه گذاری بیشتری باید در استان انجام شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری از جمله در حوزه ریلی و هوایی باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به اجرای پروژه ریلی استان، توجه ویژه‌ای شده است.

وی در ادامه بر حمایت استانداری و دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه تأکید کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار