معاون فرهنگی شهردار مشهد خبر داد:
معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان اینکه 30 هزار زیارت از طریق کمپین نایب‌الزیاره انجام شد، گفت: مشهد شهری تمدن‌ساز با هویت جهانی است.
کد خبر: ۸۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 27 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، وحید جلیلی گرامیداشت ایام دهه کرامت را سنتی عمیق و چند صد ساله خواند و اظهار کرد: نهادهای مختلف و تشکل‌های بسیاری از دل مردم و در کوچه پس کوچه‌ها برای گرامیداشت این ایام شکل گرفته و سال به سال پر رونق‌تر شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته این مراسم با شور و شوق بسیاری پیگیری شده است، افزود: آستان قدس کارهای خوبی در این زمینه انجام داده و ما هم به عنوان سازمانی خدمت‌رسان سعی کرده‌ایم فعالیت‌های انجام شده درخشندگی بیشتری داشته باشند.

جلیلی به برنامه‌های مختلف انجام شده در فرهنگسراها با عنوان جشن‌های امام مهربانی‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه شهر امت در فرهنگسرای زیارت یکی از این برنامه‌هاست که با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگ جهان اسلام اقدام به برگزاری سلسله جشن‌هایی برای مجاوران بین‌المللی کرده است.

وی با تاکید بر رویکرد هویت جهانی مشهد در برنامه‌های فرهنگسرای زیارت افزود: جشن‌های خاص این فرهنگسرا ویژه مجاوران غیر ایرانی، عراقی، هندی، افغانی و پاکستانی انجام شد.

جلیلی عنوان کرد: مشهد متعلق به میلیون‌ها قلب پر تپش و عاشق امام رضا(ع) است از این رو لازم است در نشان دادن جایگاه مشهد به عنوان شهری تمدن‌ساز بیشتر تلاش کنیم تا هویت جهان مشهد بیشتر نمایان شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد گفت: 80 جشن مستقل در 13 منطقه شهرداری و در فرهنگسرا و مراکز فرهنگی سراسر شهر طی 10 شب اجرا شد و زمینه‌ای برای پای کار آمدن تشکل‌ها و مساجد ایجاد کرد تا یک فضاسازی مناسب در شهر مشهد ایجاد شود در همین راستا ما توانستیم از تشکل‌ها و مساجد حمایت مختصری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر ساله تعداد زیادی از عشاق امام رضا(ع) وارد شهر مشهد می‌شوند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم با نخبگانی که وارد مشهد می‌شوند در زمینه معارف اهل بیت(ع) به گفت‌وگو بنشینیم.

جلیلی گفت: خوشبختانه تکنولوژی‌های جدید افزایش یافته است و ما توانسته‌ایم توسط این تکنولوژی‌ها کاری دلنشین انجام دهیم و ارتباطی بین زائر و طالبان زیارتی که در مشهد نیستند، ایجاد کنیم.

جلیلی به کمپین «نایب‌الزیاره» به عنوان یکی از تلاش‌های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: مسلمانان بسیاری در سراسر دنیا آرزوی زیارت حضرت رضا(ع) را دارند و گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا این آرزو محقق شود و شاید ما مشهدی‌ها این امر را کمتر درک کرده باشیم.

وی ادامه داد: امسال در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد موجی راه افتاده به نام نایب‌الزیاره که افراد با استفاده از فضای مجازی آرزوی خود را در میان گذاشته و از این طریق عده‌ای نایب و عده‌ای طالب زیارت می‌شوند، حتی برخی افراد از خارج از کشور متقاضی زیارت شده‌اند؛ عددی که تاکنون به بیشتر از 30 هزار زیارت رسیده است.

جلیلی این حرکت را در پایتخت معنوی کشور بسیار زیبا و دارای تجلی بیشتری دانست و افزود: زیارت مفهوم عمیقی در تفکر شیعی دارد و ما باید سعی کنیم این مفهوم عمیق‌تر شده و معارف اهل بیت(ع) در سبک زندگی ما جای گیرد و در کل جهان زمینه این مکتب رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) و مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید گسترش یابد چرا که از آن برکات معنوی فراوانی نصیب ما می‌شود.

وی، آرامش و امنیت مشهد و کل ایران را محصول فداکاری و خون شهدا دانست و گفت: خوشبختانه امروز هم ما مردانی داریم که با عزم و اراده رفته‌اند و از حرمین مقدس دفاع می‌کنند.

یادآور می‌شود، متقاضیان ثبت‌نام در کمپین نایب‌الزیاره باید عدد 8 را به سامانه 1000880088 بفرستند و اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار