معاون جهاد‌کشاورزی خراسان‌رضوی:
معاون جهاد‌کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: سامانه تلفنی رسیدگی به تخلفات اراضی خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 24 August 2015
حمید قزاقی در نشست خبری ‌که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بهبود فرایندهای کارکنان، افزایش خدمات الکترونیک، تامین منابع حمل و نقل، بهبود وضعیت رفاهی همکاران و توجه به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در بحث بیمه و خدملات درمانی از جمله اقدامات در دستور کار است.

وی پیرامون اهمیت حراست از اراضی کشاورزی تصریح کرد: در 30 سال گذشته بیش از یک میلیون زمین از چرخه کشاورزی خارج شده‌ و حراست از 1 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی تحت کشت باقی‌مانده از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون مدیریت منابع انسانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با زمین‌های تغییر کاربری داده شده تاکید کرد: بیشترین زمین‌های تغییر کاربری داده شده در شهرستان‌هایی همچون نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، مشهد، طرقبه و شاندیز قرار دارند که به منظور مقابله با این جرم، گشت‌های حفاظتی و حراستی راه اندازی شده‌اند.

قزاقی از افتتاح گشت‌های حراستی در هفته دولت خبر داد و گفت: افتتاح نهایی گشت‌های حراستی در هفته دولت انجام می‌شود و سامانه تلفنی 131 جهت گزارش‌های مردم راه اندازی شده و مردم می‌توانند هرگونه تغییر کاربری غیر قانونی و تصرف اراضی دولتی را به این سامانه گزارش دهند تا اقدامات قضایی لازم صورت بگیرد.

وی از نقشه‌برداری هوایی اراضی خراسان رضوی خبر داد و افزود: نقشه‌برداری هوایی از اراضی استان نیز به منظور شناسایی زمین‌های تغییر کاربری داده شده از 10 شهرستان استان انجام می‌شود.

معاون مدیریت منابع انسانی جهاد‌کشاورزی خراسان رضوی پیرامون تشکیل پرونده زمین‌های تغییر کاربری داده شده اظهار داشت: هزار و 240 پرونده در این راستا تشکیل شده و 260 زمین به حالت اول بازگشته و مساحت زمین های تغییر کاربری داده شده بالغ بر 50 هزار هکتار پیش بینی می‌شود.

قزاقی ادامه داد: حدود 2 هزار پرونده در سال 93 به دادگاه‌ها و مراکز قضایی ارجاع داده شده که رای نهایی بسیاری از آن ها صادر شده است و بسیاری از این زمین ها به حالت اولیه خود برگشته اند.

در ادامه این نشست خبری، نجف قلی صالحی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: در سال 94، حدود 450 هزار تن گندم خریداری کردیم که به نسبت سال 93 شاهد افزایش 60 درصدی خرید گندم هستیم.

وی پیرامون خرید جو و رشد 40 درصدی آن تصریح کرد: در سال 93 حدود 106 هزار تن جو و به قیمت مصوب 920 تومان از کشاورزان خریداری شد که با رشد 40 درصدی میزان خرید جو در استان روبه رو بوده‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه پلاک‌‌شدن تراکتورها بیان کرد: در سال 94 بیش از 60 دستگاه تراکتور پلاک‌گذاری شده‌اند و هزار و 200 پرونده نیز به اداره ‌راهنمایی و رانندگی استان جهت طی مراحل پلاک‌گذاری سپرده شده است.

صالحی در ارتباط با آغاز کشت نشاء در اراضی خراسان رضوی خاطر‌نشان کرد: در سال 94 حدود 3 هزار و 600 کیلو گندم و 3 هزار و 200 کیلو جو با استفاده از کشت نشایی برداشت شده و لازم به ذکر است که این نوع از کشت به منظور صرفه جویی در مصرف آب صورت می‌گیرد.

وی در زمینه کشت تاخیری اظهار داشت: طرح کشت تاخیری به منظور مقابله با بحران آب در مرحله آزمایش قرار دارد و باید توجه داشت که در این طرح محصولاتی چون چغندر، پنبه و ذرت با تاخیر 3 ماهه کشت می شوند که بیشتر این کشت ها در خرداد ماه صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار