رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه صنایع‌غذایی ۴ شهریور ماه امسال در مشهد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 24 August 2015
مجتبی مزروعی در نشست خبری هفته دولت که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته دولت 135 پروژه را مورد بهره برداری قرار می گیرد که عمده این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک و به تعداد 108 پروژه است.

وی پیرامون سایر پروژه‌های بهره برداری در هفته دولت تصریح کرد: بیشتر پروژه‌های حوزه آب و خاک به طرح‌های آبیاری تحت فشار اختصاص یافته و پروژه‌های تولیدات دامی با 14 پروژه، صنایع کشاورزی با 3 پروژه، تولیدات گیاهی با 5 پروژه، شیلات با 2 پروژه و ترویج با 3 پروژه از جمله مجموع پروژه‌ها هستند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با اعتبار صرف شده پروژه‌های هفته دولت و زمینه‌های اشتغال زایی بیان کرد: برای بهره برداری این 135 پروژه، مبلغ 345 میلیارد ریال هزینه شده و توانسته هزار و 128 فرصت اشتغال زایی مستقیم و هزار و 450 فرصت اشتغال زایی غیر مستقیم را به وجود بیاورد و 11 هزار و 400 خانوار را تحت پوشش قرار دهد.

مزروعی پیرامون افزایش راندمان تولیدات دامی تاکید کرد: در سال 93 توانستیم نهاده‌های مناسبی را برای تولیدات زراعی، باغی و تولیدات دامی فراهم آوریم که سبب افزایش تولید مرغ و تخم مرغ، شیر، گوشت سفید و گوشت قرمز شد و تامین ماشین آلات و مکانیزاسیون علت اصلی این افزایش‌ها بود.

وی در زمینه تامین تسهیلات مکانیزاسیون‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: اعتبار صرف شده جهت تامین تسهیلات مکانیزاسیون در سال 93 حدود 52 و نیم میلیارد تومان بوده که در طی آن هزار و 400 تراکتور و سایر ادوات زراعی به کشاورزان تحویل داده شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی پیرامون انتقال آب اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با همکاری استانداری بحث انتقال آب مشهد در دستور کار قرار دهیم و لازم به ذکر است که در استان خراسان رضوی به دلیل گرمای هوا، میزان تبخیر و خشکی زمین به ازای هر 1 کیلومتر لوله گذاری در بحث انتقال آب، 70 هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

مزروعی عزم ملی را راه حل گذر از بحران آب دانست و گفت: برای گذر از بحران آب به عزم ملی نیاز داریم و با توجه به آمارها حدود تنها حدود 5 درصد از منابع آبی در اختیار خراسان رضوی قرار دارد که پاسخگوی کسری 20 درصدی مخازن استان نیست و این کسری 4 برابر بالاتر از میانگین کشوری است.

وی در ارتباط با افزایش درآمد محصولات کشاورزی افزود: با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین راندمان آبی افزایش یافته و می توانیم محصولات پربازدهی همچون زیتون، پسته و زعفران را کشت کنیم که با کمترین میزان آب، بیشترین درآمد را برای صنعت کشاورزی استان حاصل کنند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی کشت گلخانه‌ای را راهی مناسب جهت افزایش تولیدات گیاهی دانست و تصریح کرد: برای افزایش تولیدات گیاهی باید به سوی توسعه کشت‌های مدیریتی و گلخانه‌ای برویم و لازم به ذکر است که در گلخانه‌ها شاهد افزایش 30 تا 40 برابری تولیدات هستیم که می‌تواند پایداری در تولید را سبب شود.

مزورعی در زمینه افتتاح نمایشگاه صنایع غذایی در مشهد بیان کرد: نمایشگاه صنایع غذایی با حضور نمایندگانی از آلمان، افغانستان و.. در روز چهارشنبه چهارم شهریور 94 در مشهد افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار