معاون تعاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی گفت:٦٠٠ نفر از جامعه ایثارگری به‌زودی جذب دستگاه‌های اجرایی استان خواهند شد.
کد خبر: ۸۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴ 23 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی صدیقه خدیوی در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: این افراد مطابق طرح استخدام خانواده‌های شهدا و جانبازان که در سال ٩١ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، بر اساس اولویت‌ها انتخاب و پس از پایان مراحل اداری آماده جذب در دستگاه‌های اجرایی استان هستند.

مراحل اداری جذب به پایان رسیده است

وی افزود: به‌کارگیری این افراد موضوع جدیدی نیست و تنها مراحل اداری جذب آن‌ها به پایان رسیده و به‌زودی مشغول به کار خواهند شد.

معاون تعاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: فرزندان شهدا و جانبازانی که بین ٢٥تا٧٠ درصد جانبازی دارند، مشمول سهمیه خانواده شهدا در استخدام‌های دولتی می‌شوند.

خدیوی تأکید کرد: به دلیل اینکه خراسان‌رضوی بیشترین تعداد وابستگان به جانبازان را در کشور داراست بنابراین تقاضای اشتغال به کار نیز در این استان زیاد است و با توجه به وضعیت استخدامی در کشور و سهمیه اختصاص داده‌شده به بنیاد شهید، تعداد متقاضیان اشتغال قابل‌توجه است.

وی در خصوص اشتغال جانبازان نیز گفت: در این بخش مشکل زیادی نداریم و بسیاری از جانبازان تاکنون جذب دستگاه‌های اجرایی شده و بخشی نیز مستمری دریافت می‌کنند و مشکل عمده ما موضوع اشتغال فرزندان جانبازان است.

ارائه مشوق برای استخدام‌کنندگان فرزندان شهید

معاون تعاون اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای ورود فرزندان شهدا و جانبازان به بازار کار با توجه به سهمیه محدود استخدامی در دستگاه‌های دولتی گفت: برای رفع این موضوع مشوق‌هایی در نظر گرفته‌شده است. به صورتی که اگر کارفرمایی بتواند فرزند جانباز یا شهیدی را جذب کند به مدت ٥سال از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند خواهد شد.

خدیوی در خصوص اختصاص سهمیه جدید استخدامی به بنیاد شهید گفت: آخرین مورد مربوط به استخدام در آموزش‌وپرورش بود که طبق اولویت‌های مشخص‌شده افراد به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

خدیوی با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: جامعه ایثارگری جامعه وسیعی بوده و پرداخت تسهیلات با توجه به اعتبارات اختصاص‌یافته توزیع می‌شود.

پرداخت همه هزینه‌های درمانی و دارویی جانبازان

همچنین معاون بهداشت و درمان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی نیز گفت: ١٠٠درصد هزینه درمان و داروی جانبازان و ایثارگران خراسان‌رضوی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

محمدجواد غلام‌پور افزود: طبق قانون بودجه سال ٩٤، مباحث درمانی و دارویی تمام جانبازان و ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی توسط همان دستگاه و افراد غیر شاغل توسط بنیاد شهید پیگیری و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایثارگران و جانبازان به خاطر دفاع از میهن خود ایثار کرده‌اند و ما باید از این عزیزان حمایت کنیم، گفت: بنیاد شهید بهترین قرارداد دارویی را داشته و به‌جز داروهای تقویتی و پوستی خارجی هیچ‌گونه محدودیتی در این مورد ندارد.

غلام‌پور در ارتباط با نارضایتی جانبازان و ایثارگران در نحوه پرداخت هزینه‌های دارویی توسط بنیاد، افزود: بیمه ایران اخیراً در بحث پرداخت‌ها به جانبازان و ایثارگران با مشکل مواجه شده و با تأخیر این پرداخت صورت می‌گرفت، لذا برخی داروخانه‌ها تمام هزینه دارویی را از افراد اخذ کردند و مراجعه‌کنندگان خود باید پیگیر این هزینه‌ها از بیمه‌گر باشند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان ایروانی
|
United States
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
سلام من دوبرادر هستیم پدر جانیاز هر دو بیکار هستیم متاهلم هستیم خواهشا یک کاری بدین جای زنمون شرمنده نشیم ممنون شماره تماس09356799215
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار