فردی که با ایجاد تارنمای جعلی کاریابی از هزاران نفر کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۷۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 20 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا گفت: ماموران پلیس فتا برای کاهش جرائم سایبری و پیشگیری از سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی هنگام رصد و گشت‌زنی در این فضا با یک تارنمای کاریابی که نماد الکترونیکی سازمان تجارت، صنعت و معدن را نداشت، مواجه شدند.

سرهنگ محسن عرفانی افزود: در این تارنما تبلیغات شده بود که با پرداخت فقط چهار‌هزار و دویست‌ تومان صاحب شغلی با حقوق ثابت ماهانه یک‌میلیون‌تومانی شوید.

وی با بیان اینکه جوانان زیادی در این تارنما ثبت‌نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: جویندگان کار با دیدن این تبلیغات و با آرزوی پیداکردن شغل مناسب بدون هیچ جستجویی و با توجه به پایین‌بودن هزینه ثبت‌نام، اقدام به واریز مبلغ خواسته‌شده و پرکردن یک فرم کرده بودند؛ اما باوجود گذشت زمانی طولانی هیچ‌خبری ازسوی گردانندگان آن تارنما نشده بود.

عرفانی با اشاره به اینکه ماموران پلیس فتا توانستند با ردزنی‌های فنی خود مدیر تارنمای جعلی را شناسایی و دستگیر کنند، بیان کرد: متهم جوانی ٢٦‌ساله و متخصص کامپیوتر و طراح حرفه‌ای صفحات وب بود که در زمان کمی از راه‌اندازی این تارنمای جعلی کاریابی، مبلغ هفده‌‌میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

رئیس پلیس فتا گفت: این متهم با دیدن شواهد و ادله دیجیتالی به جرم خود اعتراف کرد که برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده‌اش به مرجع قضایی معرفی شد.

عرفانی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هرگاه قصد دارید خرید اینترنتی یا هر کاری که نیاز به پرداخت وجه‌نقد در فضای مجازی دارد، انجام دهید، حتما به نماد الکترونیکی گوشه بالای تارنما توجه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار