از سخنان زیبای دکتر روحانی تا مواضع بشارت‌بخش رئیس دادگستری خراسان رضوی
درحالیکه دکتر روحاني در مجمع عمومي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) می گوید:«اسلام جز در ضرورت از شمشير استفاده نمي‌کند» رئيس کل دادگستري خراسان رضوي هم اذعان می‌کند که « نحوه صدور آرا توسط محاکم و نيز اجراي قاطعانه احکام صادره بايد به گونه اي باشد که باعث ايجاد نشاط در مجموعه و جامعه شود.»
کد خبر: ۷۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 16 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، روز گذشته دو سخنرانی ویژه در آئینه رسانه ها منعکس شد که با هم مشابهت‌های بشارت بخشی داشت و بر جنبه های رحمانی و جمالی دین مبین اسلام تاکید داشت و از این منظر مرور چند باره بر این سخنان زیبا، خالی از لطف به نظر نمی‌رسد:

حجت الاسلام «حسن روحاني» در ششمين مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد، در سخناني ضمن خيرمقدم به ميهمانان و حاضرين در جلسه گفت: اسلام شمشير دارد اما جز در ضرورت از اين شمشير استفاده نمي‌کند، شمشير در نيام مي‌ماند و با منطق با جهان حرف مي‌زند.

وي به قدرت جمهوري اسلامي در جهان اشاره کرد و گفت: دولت جمهوري اسلامي امروز اعلام مي‌کند که قدرت ما در جهان در سايه منطق است. قدرت ما در سايه مذاکره ما است. ما قدرت‌مان را در زور بازو و در سلاح و اسلحه نمي‌بينيم. ما قدرت‌مان را در منطق و استدلال و به اهتزاز درآوردن پرچم صلح مي‌بينيم...



ایجاد نشاط در جامعه با اجرای قاطعانه احکام

همچنین رئيس کل دادگستري خراسان رضوي، در مراسمی با اشاره به نقش دستگاه قضايي در سالم سازي جامعه گفت: نحوه صدور آرا توسط محاکم و نيز اجراي قاطعانه احکام صادره بايد به گونه اي باشد که باعث ايجاد نشاط در مجموعه و جامعه شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: کمبود نیروی انسانی در بخش قضایی و اداری

حجت الاسلام والمسلمين دکتر«مظفري» با اشاره به برگزاري جلسات متعدد تخصصي و کارشناسي و نيز جلسات درون و برون سازماني با مسئولان گفت: همواره در پي حل مشکلات موجود با تأکيد بر نوآوري بوده ايم و بحمد ا... در سايه تلاش همکاران محترم قضايي و اداري، شاهد تحولات وسيعي در تمامي حوزه هاي قضايي به ويژه در زمينه کاهش موجودي پرونده ها بوده ايم.

گفتنی است این سخنان حائز اهمیت و ارزشمند بالاترین مقام قضائی استان در حالیست که متاسفانه بازتاب‌های زیاد و پررنگ شدن برخی احکام صادره در خراسان رضوی در ماه‌های اخیر در مواردی مانند موارد مربوط به میزان ، پدیده ، تبرک ، پردیسبان، لغو کنسرت در گلبهار ، دستگیری معاون دانشگاه فردوسی، موارد قطع دست در مشهد ، شلاق در ملاعام به خاطر روزه خواری علنی در طرقبه و چندین مورد اعدام در ملاعام در استان، موجی از سیاه‌نمایی و سوء‌استفاده رسانه‌های بیگانه را در پی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار