مدیرکل ارشاد خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در آستانه برگزاری جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی، مسئولان این اداره‌کل نگاه جدی به جلب مشارکت بخش خصوصی دارند.
کد خبر: ۷۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدسعید سرابی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی 24 شهریورماه امسال در مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره به علت نگاه حرفه‌ای به فعالیت‌های تئاتر هنرمندان خراسان رضوی در یک سال گذشته و راهیابی آنها به جشنواره تئاتر فجر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا تلاش معاونت هنری و دبیرخانه این جشنواره اجرایی‌شدن هر چه بهتر آن است.

وی با بیان اینکه مشارکت بیشتر بخش خصوصی در برگزاری یازدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد، تجربه موفقی بوده است، تصریح کرد: در آستانه برگزاری جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی، مسئولان این اداره‌کل نگاه جدی به جلب مشارکت بخش خصوصی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مکاتبه خود با معاون هنری سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر امسال در مشهد خبر داد و گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های موجود در مشهد برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر این امر محقق نشد چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره هنرهای نمایشی کشور تصمیم گرفته بودند که به علت نبود بودجه مناسب در هیچ استانی این جشنواره برگزار نشود.

سرابی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه سرانجام برگزاری نمایشگاه مطبوعات شرق کشور که قرار بود در مشهد اجرایی شود چه شد، تاکید کرد: با تشکیل خانه مطبوعات، قرار شده تا این جشنواره با مسئولیت و پیگیری‌های سیدجلال فیاضی نماینده شورای شهر و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد برگزار شود.

وی، اعتبار لازم برای برگزاری این نمایشگاه را حداقل 150 میلیون تومان دانست و بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر برای تامین بودجه بازخورد شفافی وجود ندارد و علاوه بر این در تاریخ برگزاری این جشنواره که یا همزمان با اجرایی‌شدن نمایشگاه کتاب است یا دهه فجر کمی با ملاحظات خاص رو به رو هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب همزمان با محرم است و دهه فجر نیز در دوره حساس انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قرار می‌گیرد لذا تاریخ برگزاری نمایشگاه مطبوعات دارای ملاحظاتی است که باید به آن توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار