قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد :
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری از وجود محدودیت در برگزاری برنامه های نورافشانی به دلیل ایمنی در بعضی نقاط شهر مشهد مانند اطراف حرم مطهر و جاهای شلوغ شهر خبر داد.
کد خبر: ۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، علیرضا رییسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت گفت: شاخص های اجرایی  برنامه های دهه کرامت ،اصلاح نگرش متولیان ، شهروندان وزایران و زیارت و حریم آن و افزایش تمایل شهروندان و زائران به زیارت است.

وی گفت:درفصل تابستان 105 جشن شب نشینی با عنوان تابستان های فرهنگسراها دراین ایام با هدف نشاط و شادابی شهروندان و پرکردن اوقات فراغت درحال اجراست.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری افزود: سه شب ولادت امام رضا(ع) درشب قبل و شب ولادت وشب بعد از ولادت جشن های ده کرامت در فرهنگسراها و بوستانها برگزار می شود.

وی گفت: به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر،با همکاری بوستان ریحانه وفرهنگسرای عفاف و حجاب ، ایستگاههای نشاط را برنامه ریزی کرده اند.

ریسییان زاده  با بیان اینکه کمپین  مردمی نایب الزیاره با حضورخبرنگاران رونمایی شد، گفت: این کمپین افرادی که طالب الزیاره و نایب الزیاره هستند را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: سامانه www.1000880088.ir  کمپین مردمی نایب الزیاره است.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در این کمپین درخواست خود را با ارسال عدد 8 به سامانه پیامکی 1000880088 ارسال و یا در سایت ثبت نام می کنند.

وی بااشاره به محوریت جشن های مقاومت در دهه کرامت توسط فرهنگسرای زیارت گفت: این سازمان برنامه های ویژِه ای متناسب با آداب و فرهنگ کشورهای مختلف جهان اسلام برگزار می‌کند.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری گفت: در جشن های مقاومت دهه کرامت، برنامه هایی برای مجاوران عراقی، پاکستانی و افغانی به مدت سه شب در دهه کرامت برگزار می شود.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ زیارت با پای پیاده در ایام دهه کرامت، ایستگاههای پذیرایی و نشاط پیش بینی شده که به همت 40 تشکل مردم نهاد در روز ولادت امام رضا(ع) در مسیرهای منتهی به حرم مطهر، دایر می شود.

رییسیان زاده از برپایی جشن شهری در عرصه میدان شهدا با حضور خانواده ها درعرصه میدان شهدا در شب‌های ولادت خبر داد و گفت: بودجه برنامه هایی که برگزار می شود، قابل پیش بینی و رسانه ای شدن نیست و آمار هزینه ها را بعد از این ایام می توان در اختیار رسانه ها قرار داد؛ چون مخاطب ما مردم هستند و پیش بینی حضور مردم را در این برنامه ها به طور دقیق نداریم.

وی گفت: 60 جشن منطقه ای دهه کرامت با استفاده از ظرفیتهای مردمی و تشکلهای مردم نهاد برگزار می شود و معاونت برنامه ریزی شهرداری، ناظرما و فرهنگسراها برای اجرای برنامه ها هستند.

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری با بیان اینکه در برگزاری برنامه های نورافشانی به دلیل ایمنی در بعضی نقاط شهر مانند اطراف حرم مطهر و جاهای شلوغ شهربا محدودیت مواجهیم، گفت: دفترچه پشتیبان محتوایی با داستانهایی از زندگی امام رضا(ع) در اختیار مراکز فرهنگی شهرداری قرار گرفته تا افرادی که برای همکاری با این مراکز در لیست همکاری قرار گرفتند، از این دفترچه پشتیبان برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند.

وی درپایان گفت: برای تبلیغات جشن روز دختر و کمپین دهه کرامت، برنامه ها بدون لوگوی شهرداری مشهد از طریق صدا و سیما از فردا پخش می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار