سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: طراحی یادمان های شهدا باید بیانگرتاریخ و فرهنگ ایثار و رشادت مردم منطقه باشد.
کد خبر: ۷۵۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 05 July 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی پیمان آرامون در نخستین جلسه کمیته مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس استان افزود: آذربایجان غربی در تاریخ گذشته خود و هشت سال دوران دفاع مقدس مملو از صحنه های رشادت ومبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده و امروز باید در طراحی یادمان های شهدا، معماری المان ها با الهام از آن تاریخ و فرهنگ روایتگر آن دلاورمردی ها و مجاهدتها به نسل های جوان و آینده باشد. 
 
وی با بیان اینکه ماندگاری این یادمان ها و حفاظت و نگهداری از آنها از سوی دستگاههای متولی باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود افزود: به همین منظور طراح پیشنهادی المان، انتخاب سازه و مصالح ساختمانی آنها پیش ازاجرا دراین کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
سیمین مرام معاون فنی و مهندسی بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه پیکر پاک و مطهر 59 شهید گمنام دفاع مقدس در23 منطقه استان بخاک سپرده شده اند گفت: از این تعداد در 14 محل یادمان نصب شده و 9 محل نیز فاقد یادمان است.
 
به گزارش ایسنا؛ اتمام عملیات نصب المان های شهدای شاخص استان درنقط شهری 8 شهرستان استان توسط شهرداری ها در یک فرصت 6 ماهه ، انتخاب 16 نقطه جدید برای نصب یادمان شهدا با پیشنهاد فرمانداری ها، تکمیل موزه دفاع مقدس استان و کمک به تکمیل زیرساخت ها و اماکن رفاهی یادمان شهدای دارلک به عنوان یکی از مراکز زیارتی کاروان راهیان نور و الزام دستگاههای معین یادمان های مناطق عملیاتی تمرچین پیرانشهر، شهید بروجردی ، شهید امینی و شهدای دارلک و یادمان بلفت – دوپاز جهت احداث امکانات رفاهی برای پذیرایی از زائران راهیان نور در سال جاری از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار