شهردار منطقه یک مشهد خبر داد:
شهردار منطقه یک مشهد گفت: انتقال بیمارستان قائم به منظور کاهش حجم ترافیک کارساز نیست.
کد خبر: ۷۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ساسان نورین‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتقال بیمارستان قائم از منطقه یک مشهد به منظور کاهش حجم ترافیک، اظهار کرد: انتقال بیمارستان قائم در صورتی‌ کارساز خواهد بود که منابعی جهت جایگزین کردن بیمارستان‌هایی به جای آن وجود داشته باشد اما وقتی منابع کافی نداریم با انتقال این مرکز همین داشته‌هایمان را نیز از دست می‌دهیم.

کاهش 43 درصدی صدور پروانه ساخت از ابتدای سال جاری

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری صدور پروانه ساخت در سطح مشهد 43 درصد و در منطقه یک 51 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به واسطه تغییراتی که در ساخت و ساز ایجاد شده، اشتیاق ساخت را حتی در حوزه‌های مجاز نیز کاهش داده و به دنبال آن تخلفات ساختمانی نیز کمتر شده که امیدواریم با سیاست‌های دولت رونق به ساخت ‌و ساز بازگردد.

نورین‌مقدم افزود: تخلفات ساختمان‌سازی درواقع عبور از قوانین و مقررات بوده که مالکان مازاد بر طرح اجرا می‌کنند و مطابق ضوابط و مقررات عمدتا به‌ صورت جریمه با آنان برخورد می‌شود.

نورین‌مقدم با بیان اینکه دغدغه مسوولان در حوزه حمل و نقل نسبت به محدوده اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان مرکز شهر بیشتراست، اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه حمل‌ و نقل مشهد، شبکه‌ی قطعی نبوده بنابراین به محدوده‌های ترافیکی در منطقه یک(میدان شریعتی، خیابان سجاد و تقاطع خیابان خیام) که مرکز گره ترافیکی شهر نیز محسوب می‌شود، توجهی نشده اما امیدواریم با اجرای پروژه خط دو قطار شهری بتوان محدودیت‌ها و بار ترافیکی را در منطقه یک مشهد کاهش داد.

وی عنوان کرد: محدوده خیابان‌ دانشگاه تا کوهسنگی در منطقه یک که شامل دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان امام رضا(ع)، قائم و بیمارستان‌های خصوصی امید، مهر و17 شهریور می‌شود، دارای خصلت بهداشتی و درمانی بوده که در مقیاس مشهد وهمچنین شمال شرق کشور پاسخگو خدمات است.

شهردار منطقه یک مشهد با اشاره به اینکه بر اساس طرح تفصیلی محورهایی در شهر به عنوان محورهای اداری و تجاری در نظرگرفته شده است، ادامه داد: خیابان خیام در طرح جامع و تفصیلی به عنوان محور شاخص اداری و ارگ مشهد پیش‌بینی شده بود وعمده مراکز اداری استان نیز در این محدوده قرار گرفته است؛ محدودههایی نظیر خیابان سجاد نیز در این طرح به عنوان مراکز تجاری پیش‌بینی شد که هنوز به حداکثر نرسیده و باید به‌ روز و اصلاح شود.

ضوابط و مقررات دیگر پاسخگوی داشته‌های امروزی نیستند

نورین‌مقدم با اعلام اینکه مالکیت خودرو از دو درصد خانوار به 2.3 درصد در منطقه یک افزایش یافته است، گفت: شبکه معابر و عرض معبر بر اساس نرخ مالکیت خودرو برای دهه 50 پیش‌بینی شده که دیگر پاسخگو شبکه معابر امروزی نیست و با توجه به رشد مالکیت خودرو در این منطقه، فرهنگ مالکیت خودرو در حوزه اجتماعی متناسب با آن رشدی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سرانه شبکه معابر، بازگشایی گره در تقاطع و توسعه ساختار ترافیکی نیاز به منابع و ارقام جدی بوده که ماموریت مطلق شهرداری نیست و باید به سمت تغییر در حوزه‌های اجتماعی و اصلاح الگوی مصرف پیش رفت تا بتوان حمل ونقل عمومی را جایگزین حمل ونقل خصوصی کرد.

شهردار منطقه یک مشهد با تاکید براینکه این منطقه دارای بالاترین نقاط بحرانی زیست محیطی و از طرفی کم‌ترین سرانه فضای سبز نسبت سایر مناطق در مشهد بوده است، اظهار کرد: میزان سرانه فضای سبز در منطقه یک حدود 3.3 درصد بوده که در واقع پایین‌ترین سطح سرانه فضای سبز در مشهد است و به علت هزینه بالای زمین در این منطقه توسعه آن با مشکل رو به رو است.

نورین‌مقدم افزود: مردم می‌توانند با ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در منازل، معابر خصوصی و فرعی به افزایش سرانه فضای سبز کمک کنند و حتی سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده که هزینه آبیاری این درختان را در فیش نوسازی شهروندان به عنوان تخفیف کسرشود.

وی با بیان اینکه شاید درعرصه تملک زمین برای‌ ایجاد فضای سبز به‌ صورت پارک‌ عمومی نتوان سرمایه‌گذاری کرد، تصریح کرد: با توجه به تعریف جدید مطرح شده از «باغ بام»، امکان ایجاد فضای سبز به ‌صورت عمودی بر پشت‌بام‌ها وجود دارد که در حال ‌حاضر چند مورد در منطقه یک در حال اجرا بوده اما باید عمومی‌تر شود؛ البته باید توجه شورای شهر را نیز به منظور پیش‌بینی بودجه در نظر داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
اگر قرار به انتقال بیمارستان بود، دیگر احداث پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان کوهسنگی چه توجیهی داشت؟
مگر آنکه سازنده پارکینگ بیشتر بداند و شهردار نه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار