معاون وزیر صنعت و معدن مطرح کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم تجارت گمرکی در اقتصاد کشور اثرگذار بوده و بازارچه‌های مرزی باید در حد مصرف مرزنشینان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 12 August 2015
ولی‌الله افخمی در بازدید از بازارچه و گمرک مرزی باجگیران در جمع مدیران و مسئولان شهرستان قوچان اظهار کرد: تجارت در مقیاس بزرگ معنادار بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال انجام این امر است و آمار و ارقام ارائه شده گمرک مربوط به تجارت رسمی کشور است.

وی با بیان اینکه حجم تجارت گمرکی در اقتصاد کشور اثر می‌گذارد، تصریح کرد: بازارچه‌های مرزی در حد مصرف مرزنشینان مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر اقدامی نیز برای بهبود صورت گرفته در حد رونق تجارت است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به این مطلب که تجارت در بازارچه‌های مرزی نباید به حدی بوده که تجارت رسمی کشور را تحت تاثیر قرار بدهد، گفت: ایراد قانونی در گذشته در مصوبه دولت در زمینه واردات 6 قلم کالا وجود داشته که این ایراد قانونی رفع و به محض ابلاغ رسمی شاهد فعالیت و رونق بیشتر در بازارچه‌های مرزی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دولت برقراری ارتباط صمیمانه با کشورها به ویژه همسایگان هم‌جوار ایران بوده و ضرورت دارد این رابطه در زمینه ترکمنستان نیز افزایش یابد.

افخمی با بیان این موضوع که طرف مقابل ایران در بازارچه مرزی باجگیران نیز باید اقداماتی برای رونق بازارچه انجام دهد، بیان کرد: هدف اصلی در حل مشکل بازارچه باجگیران، فعال شدن مرز و گمرک برای بالا بردن حجم تجاری کالا، ترانزیت و رونق بیشتر تجارت در دو طرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار