مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی درباره معضلات «خانه‌مسافرها» گفت: گزارشاتی از مشکلات اخلاقی و آسیب‌های استفاده از مواد مخدر درباره این اقامتگاه‌ها به دست ما می‌رسد.
کد خبر: ۷۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین زارع‌صفت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خانه‌مسافرها، نه مهمانپذیر و نه هتل‌آپارتمان هستند؛ در واقع عده‌ای از شهروندان بخشی از منزل و اتاق خود را به اجاره مسافران می‌دهند و هر کسی در کوچه و خانه خود اقدام به پذیرش مسافر می‌کند؛ در این اقامتگاه‌ها ممکن است اتفاقاتی بیفتد و هزینه‌اش را مردم مشهد بدهند.

وی با تاکید بر این‌که باید امکانات این خانه‌مسافرها با استانداردهای لازم مطابقت داشته باشد، گفت: اگر واقعا برخی از مسافران هزینه تامین هتل‌های گران قیمت را ندارند باید در کمپ‌های ارزان قیمت که برای مسافران در نظر گرفته شده است اقامت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: ستاد اسکان فرهنگیان یکی از مکان‌های دیگر مورد پذیرش مسافران است، برخی مواقع از این ظرفیت‌ها به صورت صد درصد استفاده نمی‌شود و بعضا خانه مسافرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زارع‌صفت با تاکید بر این‌که قانون بد از بی‌قانونی بهتر است، عنوان کرد: خیلی از خانه‌مسافرها دارای آسیب‌هایی برای مسافران هستند؛ گزارشاتی درباره معضلاتی که دراین اقامتگاه‌ها از قبیل مشکلات اخلاقی و آسیب‌های استفاده از مواد مخدر و دیگر مشکلات وجود دارد به دست ما می‌رسد، لذا کنترل‌های لازم در این اقامتگاه‌ها لحاظ نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار