نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شاعران، فرهنگیان و اصحاب هنر در سرودن اشعار در مورد امام (ره) کوتاهی نکنند، چرا که این امتیاز بزرگی برای این استان است.
کد خبر: ۷۵۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 03 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در مراسم سوگواری ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که به همت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمین (ره) پس از پیامبران و امامان معصوم اعجوبه قرن است و از نظر شخصیتی و تاثیر‌گذاری در تاریخ اسلام نظیر نداشت.

وی افزود: امام(ره) به علت ارتباطی که با خداوند داشت جامع اجداد بود و در تمام مراحل مثل سلمان رشدی فتوای قاطع داشت و ایشان در بستر بیماری نیز دست از راز و نیاز و قرآن خوانی برنداشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، متقین در بهشت هر چه از خدا بخواهند به آنها اعطا می‌شود چون آنها انسان‌های متقی بودند و در زندگی‌ خود شب‌های کوتاهی داشتند چرا که شب‌ها با خدا راز و‌ نیاز می‌کردند.

قریشی تصریح کرد: خصوصیت بارز امام(ره) عبودیت بود و همچنان که همه دیدند در روزهای آخر زندگی پرفروغشان نیز از عبادت دست نکشیدند و در حالی که روی تخت بیمارستان بودند با خدا راز و نیاز می‌کردند و همچنان روحیه خود را حفظ کرده بودند.

وی عنوان کرد: شعرا، فرهنگیان و اصحاب هنر نباید در سرودن اشعار در مورد امام (ره) کوتاهی کنند، چرا که این امتیاز بزرگی  برای استان بوده و باید قدمی موثر در زمینه سرودن اشعار داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار