فرزند شهید شاهینی که پس از شهادت پدر به دنیا آمده است گفت: پدر جان هر چند تو را ندیده ام ، از صمیم قلب دوسنت دارم و افتخار می کنم که چنین پدری دارم اما افسوس نمی خورم.
کد خبر: ۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 08 August 2015
همسر شهید شاهینی گفت: این شهید انسانی با اخلاص کامل و با ایمان بود که در راه شهدا قدم برمی داشت و هدف و راه و روشش در زندگی الگوگرفته از شهدا بود.

منصوره رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: چون همه راه و روش و گام هایی که در راه حرفه خبرنگاری برمی داشتند تکلیف مدار و در راه رضای حق بود لایق و شایسته شهادت بودند.


وی با بیان خاطراتی از شهید شاهینی به روز شهادت وی اشاره کرد و گفت: داریوش شب پیش از شهادت با شور و شوق خاصی از مانور صحبت می کرد و توضیح می داد که مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است و هر زمان که دشمن قصد تجاوز به خاک ما را داشت باید آماده باشیم.

رضایی ادامه داد: شهید شاهینی در آن شب اشاره ای به احتمال شهادتش کرد و از ما خواست که اگر شهید شد حلالش کنیم و من که افق دید او را درک نمی کردم گفتم شهادت شرایط و ملزومات می خواهد منطقه ای و عملیاتی نیاز است ولی وی همچنان مصمم می گفتند حالا اگر این فیض نصیب من شد، حلالم کنید.

وی در باره حرفه خبرنگاری شهید شاهینی بیان کرد: خبرنگاران مانند پل هستند میان مردم و مسوولان و می توانند درد مردم و مشکلات مردم را به گوش مسوولان برسانند.

رضایی اضافه کرد: خبرنگاران حقیقت جویی در خبر را مد نظر داشته باشند، هدفشان برای خدا باشد، مصلحت مردم و جامعه را در نظر بگیرند و در راه آن تلاش کنند.

همسر شهید با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران انتظار داریم راه شهدا را تداوم بخشند و چیزی جز حق و حقیقت ننویسند تا همواره موفق و سربلند باشند.

فرزند شهید شاهینی که پس از شهادت پدر به دنیا آمده است گفت: پدر جان هر چند تو را ندیده ام ، از صمیم قلب دوسنت دارم و افتخار می کنم که چنین پدری دارم اما افسوس نمی خورم.

زهرا شاهینی اضافه کرد: افسوس نمی خورم چون افتخار می کنم چنین پدری دارم که برای مردم ایران و دین اسلام جان خود را هدیه دادند و اکنون در بهشت خدا زندگی می کنند.

برادر شهید شاهینی با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از شاخصه های مهم که شهید شاهینی در عرصه خبرنگاری همیشه مد نظر داشت حفظ امانتداری در عرصه خبر و خبرنگاری بود.

مجید شاهینی افزود: شهید شاهینی معتقد بود که خبر باید همان طوری که اتفاق افتاده است به دست مردم برسد و خبرنگار حق ندارد آن را آن طوری که خودش دوست دارد تغییر دهد و به مردم برساند.

وی بیان کرد: داریوش همواره خبر را چون امانتی در دست خود می دانست و در حرفه خود همیشه امانتداری را سرلوحه کار قرار می داد.

شاهینی گفت: این شهید عرصه آگاهی بخشی، خودسازی و توجه به تهذیب نفس و اخلاق مداری در عرصه خبر را برای یک خبرنگار در جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار می دانست و بر آن تاکید بسیار داشت.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شعار همدلی و همزبانی مردم و مسوولان، خبرنگاران نیز باید همدل و همزبان با مردم در عرصه خبر و خبررسانی کوشا باشند.

برادر شهید شاهینی به بیان خاطره ای از شهید پرداخت و گفت: بعد از حادثه زلزله بم یکی دو روز امداد رسانی به مردم زلزله زده به کندی صورت می گرفت که شهید شاهینی با اطلاع از این موضوع با تهیه و ساخت یگ گزارش خبری از وضعیت امداد رسانی باعث شد که موج امداد رسانی مردم به این منطقه سرازیر شود.

عباس دهقان از دوستان نزدیک شهید شاهینی گفت: شاهینی از پیشکسوتان و نام آوران عرصه خبرنگاری دشتستان بود.

وی گفت: شهید شاهینی در دوران نوجوانی عضو کانون فرهنگی و هنری پایگاه مقاومت بسیج و در آن زمان نوجوانی نیز از چهره های خوش ذوق و متفکر و اهل قلم بودند.

دهقان بیان کرد: شهید شاهینی در کارهای فرهنگی پیشتاز د واهل ذوق و پرجنب و جوش بود.
وی از شاخص های مهم شهید شاهینی را تکلیف مداری وی در سن جوانی دانست و گفت: شهید شاهینی از جوانان مبتکر خبر بودند و در این عرصه زحمات بسیاری کشیدند و همواره در هر کاری تکلیف و دین خود را به نحو شایسته ادا می کرد.

دهقان گفت: ارتباط و علاقه ایشان با شهدا بسیار بود و رسیدن به شهادت از آرزوهای ایشان بود.
به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و ادای احترام به مقام شامخ شهید رسانه استان بوشهر روز شنبه مزار مطهر شهید شاهینی در شهر آبپخش توسط خبرنگاران، دوستان و خانواده این شهید عرصه خبر غبارروبی و گل افشانی شد.

شهید داریوش شاهینی متولد 1356 شهرستان دشتستان، مدیر گروه واحد مرکزی خبر صدا و سیما، دبیر گفت وگوی ویژه خبر 22:30 شبکه دوم سیما و تحلیل گر سیاسی معاونت سیاسی صدا و سیما در 15 آذر سال 84 در راه سفر برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت با جمعی از خبرنگاران صدا و سیما و دیگر رسانه های جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی به جرگه عاشقان ولایت پیوست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار