مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه استان در سال 94 جزء استان‌های کم برخوردار تلقی شده، یارانه مطبوعات به 3 برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 08 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند٫ احمد محبی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند در سخنانی اظهار داشت: 67 نشریه و پایگاه خبری در استان فعالند و دو شهرستان بیرجند و قاین بیشترین آمار نشریه را دارند.
وی با اشاره به اینکه سه روزنامه، 7 هفته‌نامه و 10 پایگاه خبری از جمله نشریات استان هستند، گفت: شهرستان‌های بیرجند 40 نشریه، قاین هشت نشریه، طبس چهار نشریه، فردوس چهار نشریه، سربیشه یک نشریه، نهبندان دو نشریه، سرایان دو نشریه و خضری دشت بیاض نیز یک نشریه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته و امسال 60 درصد افزایش مجوز برای پایگاه‌های خبری در استان داشتیم.
محبی با اشاره به اینکه استان قطب دانشگاه و فرهنگ است، ادامه داد: پنج دوره آموزش روزنامه‌نگاری با بهره‌گیری از اساتید خارج از استان و همچنین کلاس خبرنگاری و عکاسی برگزار شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان در سال 94 جزء استان‌های کم برخوردار تلقی شده یارانه مطبوعات به سه برابر افزایش پیدا کرده است.
محبی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات فعالیتی خوبی در استان دارد، اذعان داشت: فعالیت خانه مطبوعات از سال 85 شروع شده و هم اکنون نیز این خانه 320 عضو دارد که دارای فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات به دنبال نمایندگی‌هایی در شهرستان‌ها است، افزود: بعضی از این نمایندگی‌ها افتتاح شده و بعضی دیگر نیز در آینده افتتاح خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی مرجع مباحث هر استان است، خاطرنشان شد: شورای فرهنگ عمومی استان بعد از دو سال تعطیلی راه‌اندازی شد و در کنار آن نیز شورای مشورتی متشکل از اساتید دانشگاه و فعالان عرصه فرهنگ ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت 47 موسسه قرآنی در استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: این موسسات در بحث‌های آموزش قرآن، روخوانی و مفاهیم فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار