رئیس هیئت اسکی آذربایجان‌غربی گفت: برای ایجاد پیست‌های اسکی و تله‌کابین ارومیه و ماکو مبلغ دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 26 March 2019

سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد ریالی برای ایجاد پیست‌های اسکی ارومیه و ماکو
به گزارش تابناک آذربایجان غربی مسعود قهرمانلو  با اشاره به ایجاد پیست‌های اسکی در خوشاکوی ارومیه و ماکو اظهار کرد: ایجاد پیست اسکی و نصب تله‌کابین در این دو شهر به مدت سه سال زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این دو پروژه به طور مشترک دو هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس هیئت اسکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تله‌کابین مورد نیاز این دو شهر از کشورهای اروپایی خریداری می‌شود گفت: متاسفانه پروژه‌های مشابه تله‌کابین که در ایران اجرا شده در حد استاندارد نبوده و به همین سبب مجبور به استفاده از تولیدات خارجی بوده و امید است که در آینده با ایجاد ظرفیت‌های داخلی، از تولیدات بومی در این زمینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهد صنعت تله‌کابین، کشورهای اروپایی همچون اتریش، فرانسه، ایتالیا و آلمان است افزود: بهترین برند تله‌کابین در این کشورها بوده و پس از مطالعات لازم، از مناسب‌ترین برندها خریداری و استفاده می‌شود.

قهرمانلو در ادامه بیان کرد: در اثنای این دو پروژه، سایر پروژه‌ها در شهرستان‌های استان که دارای هیئت‌های اسکی هستند به تدریج آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: با نظارت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی مجموعه فعلی اسکی خوشاکو به صورتBOT به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به اینکه هم اکنون هتل و بالابرهای پیست اسکی خوشاکو مستهلک است، سیاست وزارت ورزش و جوانان نیز واگذاری اماکن ورزشی به شکل BOT به بخش خصوصی است.

رئیس هیئت اسکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با صرف سه میلیارد تومان مجموعه فعلی پیست اسکی خوشاکو و هتل آن مرمت و بازسازی می‌شود گفت: در این رابطه، از اواخر خرداد تا پایان تابستان، با مرمت و بازسازی این پیست، ورزشکاران شاهد تغییرات شگرفی در آذر و دی ماه امسال در آن خواهند شد.

وی تصریح کرد: امید است که با ورود بخش خصوصی به این مسئله شاهد تحول شگرفی در آینده نزدیک، در رشته ورزشی اسکی باشیم و در این راستا توجهات شخص استاندار آذربایجان‌غربی و مدیران کل استان جای تقدیر دارد چون توجه فراوانی به گسترش ورزش اسکی داشته‌اند.

قهرمانلو در ادامه افزود: با راه‌اندازی پیست‌های اسکی ماکو و ارومیه در آینده، علاوه بر توسعه و گسترش توریسم ورزشی، گردشگری و درمانی، شاهد اشتغال 150 نفری به صورت مستقیم و 370 نفری به صورت غیرمستقیم در این دو پروژه شده و بی‌شک در اقتصاد کلان استان نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار