در جلسه علنی شورای شهر مشهد بحث اختلاس در روزنامه شهرآرا ارگان شهرداری مشهد، مطرح شد که با واکنش مدیر مسئول این روزنامه همراه بود و البته برخی سئوال‌ها را نیز ایجاد نمود.
کد خبر: ۷۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 05 August 2015
در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شورا برگزار شد بحث موضوع بدهی شهرداری به روزنامه وابسته به این نهاد یعنی شهرداری مطرح شد.

در این جلسه عبدالکریم جوادی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: در شهر تهران روزنامه همشهری که وابسته به شهرداری تهران است به شهرداری تسهیلات ارائه می‌کند روزنامه شهرآرا نیز باید از ظرفیت‌های خود در استان استفاده کند.

وی تصریح کرد: در پایان سال گذشته در بخش آگهی‌های روزنامه شهرآرا اختلاسی صورت گرفت و حال سوال من این است که آن پولها به خزانه شهرآرا برگشته یا خیر؟

در ادامه حجت‌الاسلام محسن هاشمی بذرگری در جلسه علنی شورای شهر مشهد، اظهار کرد: من نمی‌دانم این اختلاس در کجا ثابت  شده که امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: در طی 5 سال قراردادی با یک پیمانکار برای آگهی‌ها وجود داشته که بعد از قرارداد آن دیگر قراردادی تنظیم نشده زیرا پیمانکار در سال پنجم تنها 270 میلیون تومان به روزنامه پرداخت کرد و در حال حاضر برنامه گسترده‌ای درارتباط با افزایش این رقم داریم.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا گفت: در سال 93 باید فردی که چک‌ها را نقد می‌کرد با مشکل مواجه شدیم که فرد دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد که البته چک و سفته از این فرد در روزنامه وجود دارد.

و اما پرسش های تابناک خراسان رضوی، از شهردار ، مسئولان شهرداری ، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و نیز مدیر مسئول شهرآرا که حاضر به درج پاسخ کامل آن‌ها هستیم.

1)
آقای « ح »شخصی که به عنوان پیمانکار 5 سال سابق آگهی های شهرداری از او یاد کردید چه ربطی به فرد منصوب شده در زمان شما دارد؟! بواقع قرارداد با آقای ح ولو نامناسب ، چه ربطی به آقای « خ » که پس از ایشان و در دوره جنابعالی به او اعتماد و کار آگهی ها سپرده شد دارد تا مرتکب این تخلفات و موارد اختلاف یا به تعبیر عضو شورای شهر مشهد «اختلاس» گردد ؟!

2 ) ساز و کار جذب جناب « خ » که روانه زندان نیز شد در شهرآرا چگونه بود و با وجود بالا بودن رقم های مالی بالا و گردش مالی بالای جذب آگهی ها در روزنامه شهرداری مشهد که می تواند میلیاردی باشد چگونه به ایشان اعتماد و کار سپرده شد ؟! آیا جذب و فعالیت ایشان از طریق مناقصه که شیوه صحیح و قانونی مرسوم است، بود ؟!

3) مدیر شهرارا فرموده اند : « ... این فرد آگهی می گرفت و برخی از چک ها را خودش نقد می کرد. البته دست ایشان را قطع کردیم و ایشان زندان رفت و همچنان باید پاسخگو باشد... » آیا صرفا زندان انداختن فرد متخلف کافیست ؟! الان ایشان کجا هستند ؟! بهتر نیست برای پیشگیری از وقوع موارد احتمالی آتی با گلوگاههای فساد به تعبیر رهبری و عوامل آن برخورد شود و مجاری ورود فاسدان بسته گردد ...
قرارداد و فرآیند کاری با این فرد متخلف و میزان اختیار وی در تخفیف دادن چگونه بود که وی توانست در مدت ماه‌ها به عنوان آگهی‌بگیر فعالیت کند و چند صد میلیون تومان پول ناقابل آگهی را به شهرآرا ندهد؟!

4) فرموده اید : « ... مطلبی که در پایان سال ۹۳ رخ داد این بود که یک فرد سوءسابقه داشته و حراست باید پیگیری می کرد ... » و اما نقش مدیریت شهرآرا در بروز چنین بحران یا مسئله ای به چه میزان بوده است؟! و مگر شهرآرای وزین بازاریاب تخصصی نداشته و ندارد ؟! یا در پایتخت معنوی ایران اسلامی کانون های تخصصی و فعال آگهی و تبلیغات نیستند ؟!

5) میزان مبلغ آگهی هایی که ایشان گرفته چقدر بوده ؟ و به چه میزان باید بر می گردانده که پرداخت کرده است ؟! اصلا آیا به قول عضو محترم شورا این مبالغ به خزانه شهرداری برگشته یا نه ؟!

6) تابناک رضوی در مورخه دوم اردی‌بهشت امسال با طرح این پرسش که چرا شهرآرا آگهی ندارد ؟! در پی نشان دادن اهمیت این امر به این مجموعه ارزشمند و مدیران دغدغه مند در دل مدیریت شهری مشهد بود که متاسفانه پاسخی صادقانه نیافت اما براستی در حال حاضر وضعیت آگهی های شهرآرا چگونه است که بسیاری از صفحه‌ها فاقد آگهی است و حتی برخی آگهی های مجموعه شهرداری را نیز باید در سایر رسانه‌ها شاهد باشیم ...



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
براستی در حال حاضر وضعیت آگهی های شهرآرا چگونه است که بسیاری از صفحه‌ها فاقد آگهی است و حتی برخی آگهی های مجموعه شهرداری را نیز باید در سایر رسانه‌ها شاهد باشیم .
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
گویا آقای "خ" قبلا با مدیر عامل شهرآرا در مجموعه ای دیگر همکار بودند و بعلت دوستی ایشان با مدیر عامل توانسته در چنین جایگاه شغلی مهمی در شهرآرا مشغول به کار شود. حال چه شد که حراست مقصر شده نمیدانم.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
متاسفانه آقای خ با حمایت مستقیم مدیر مسوول وارد آآگهیها شد و حتی ... چندین بار در خصوص این فرد به مدیر مسوول هشدار داده بود اما ایشان همچنان با حمایت از وی ادامه دادند.جالب اینکه سفته را هم در روزهای پایانی کار آآقای خ از وی گرفتند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
این موضوع بیش از حد داره بزرگنمایی میشه این قضیه ممکنه برای سازمانهای دیگر هم اتفاق بیفته که از طریق حقوقی حل میشه وهیچ کسی هم متوجه نمیشه . بعضی ها قصد غرض ورزی دارند .
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
ازین اتفاقات در شهرآرا زیاد افتاده از جمله توزیع روزنامه در تهران در زمان مدیر مسوول قبلی که هیچ روزنامه ای توزیع نمیشد و ماهانه چندین میلیون هزینه میشد این هم از اختلاس میلیاردی آگهیها.این کارها دیگه در شهرداری و شهرآرا معمول شده و طبیعی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار