کد خبر: ۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 24 August 2015
ادعای «قرنیه‌فروشی» در مشهد توسط ارگان شهرداری مشهد، درحالی مطرح شد که نایب رئیس کمیسیون درمان مجلس احتمال چنین کاری را فقط توسط صهیونیستها ممکن می‌داند! و رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء مشهد هم آن را کذب محض خوانده و می‌گوید: «اگر شهرآرا،عذرخواهی و جبران نکند جای پیگیری حقوقی دارد»

به گزارش تابناک خراسان رضوی، چندی پیش روزنامه شهرداری مشهد در مطلبی طولانی در دو صفحه با عنوان «قرنیه فروشی» فقر یک فرد را با عنوان «
فشار اقتصادی این بار کارد را به استخوان چشم رساند! » مطرح کرد و پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر غیرواقعی بودن این موضوع را «موضع ساده‌انگارانه تکذیب»!  خواند و مدعی شد که بعضی  پزشکان به خاطر سود چنین می‌کنند! و تهدید کرد که باز هم «اطلاعات مهم و تکان‌دهنده دیگری درباره این موضوع وجود دارد»!

شهرآرا مدعی شد: « در ساختار گسترده و خدوم درمانی کشور، هستند عناصر معدودی که با ترفندهای مختلف، فرایندهای قانونی را دور زده، سودهای کثیفی ازقبیل آنچه را در گزارش چشم‌فروشی آمده است کسب می‌کنند»

مگر صهیونیستها چنین کارهایی انجام دهند!؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تابناک رضوی گفت: اگرچه موضوع تجارت غیرقانونی اعضای بدن در همه جای جهان کم و بیش وجود دارد و باندهای مافیایی هم فعالند اما در ایران نداریم و موضوعی مانند قرنیه فروشی را تا به حال در ایران و خراسان رضوی و مشهد حتی نشنیده ام و نبوده و نیست.

قاضی زاده

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود : موضوع گرفتن قرنیه از انسان زنده که منجر به کوری چشم می شود کاملا غیرقانونیست و در حوزه اخلاق پزشکی چنین اتفاقی امکان ندارد و مگر صهیونیستها چنین کارهایی انجام دهند.

وی درباره ادعای قرنیه فروشی در شهرآرا توضیح داد : ممکن است فردی چنین ادعایی داشته باشد اما در مورد قرنیه که کاملا تخصصی است چنین پیوندی اصلا ممکن نیست چون کار هر دکتری نیست و کاملا  مجرمانه است.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : بهتر است رسانه ها وقتی مطلبی را می خواهند منتشر کنند قبلش جوانب مختلف آن را سنجیده و با بررسی کامل اقدام به درج آن مطلب کنند به خصوص در ابعاد و موضوعات تخصصی که حساسیتها بیشتر است و مانند مسایل سیاسی که جنبه عمومی‌تری یافته نیست.

قاضی زاده با اظهار تاسف از برخی بی دقتی ها در رسانه های خراسان ، پرسید : این روش رجوع به غیرمتخصصان در برخی امور اصولی نیست ؛ آیا واقعا در ابعاد فنی و مهندسی و شهرسازی هم اگر فردی عادی نظر بدهد باز هم روزنامه شهرداری آن را منتشر می کند ؟!

به گفته وی به فرض وجود مورد تخلف خاص هم وقتی‌که عمومیت ندارد نیز بهتر این بود که موضوع را از طریق نظام پزشکی یا مجموعه های ارزیاب و بازرسان در مرحله نخست پیگیری می‌کردند.

 آیا چنین مطالبی موجب تشویش اذهان و سیاه‌نمایی نیست؟!

دکتر میرنقی موسوی ، مدير گروه چشم دانشگاه علوم پزشکي مشهد به خبرنگار تابناک خراسان رضوی، گفت: آیا مطلب روزنامه شهرداری مشهد درباره خرید و فروش قرنیه که واقعا کذب محض است و پافشاری غیرمستند و تهمت به پزشکان، نمی تواند باعث تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی باشد؟!


وی افزود : درباره پیوند کلیه و خرید و فروش آن مطالب زیادی وجود دارد که درست است اما پیوند قرنیه از انسان زنده به چند دلیل غیر قابل باور است چون اولا ضرورتی ندارد وقتیکه بانک چشم جمهوری اسلامی همیشه قرنیه مورد نیاز برای پیوند را داشته و تحت شرایط خاصی در بانک قرنیه تهران نگهداری می گردد و با کمترین بها تامین کرده و می کند دیگر چه نیازی به خرید قرنیه از انسان زنده است؟

رئيس مرکز آموزشي، پژوهشي و درماني خاتم الانبياء مشهد ادامه داد: پزشکان دارای فوق تخصص قرنیه در خراسان رضوی کلا 5 یا 6 نفر هستند که تقریبا همگی آنها با بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد همکاری دارند و به جز این افراد فرد دیگری قادر به انجام عمل پیوند قرنیه نیست و دلیلی هم ندارد بخواهد متخصصی این عمل را انجام دهد.

وی افزود : به فرض که فردی از این افراد معدود هم بخواهد چنین عملی را انجام دهد وسایل و تجهیزات خاص و مکان مجهز لازم است که در استان یا بهتر بگویم در مشهد فقط چهار مرکز دولتی و رسمی وجود دارد که شناخته شده و تحت نظرند.

دکتر موسوی با اشاره به قیمت پایین قرنیه در ایران تصریح کرد : قابلیت خرید و فروش قرنیه مانند یک کالا اصلا وجود ندارد ضمن اینکه قرنیه هر فردی پذیرفتنی نیست و قرنیه افراد مرگ مغزی هم از نظر ایدز و هپاتیت و مریضی های مختلف باید ابتدا معاینه و آزمایش شوند.

وی با بيان اين که بيمارستان تک تخصصي چشم خاتم الانبياء تنها مرکز در شمال و شرق و دومين در کشور به شمار مي رود، اظهار کرد : به طور کلی پیوند اعضا در هیچ مرکز خصوصی انجام نمی شود چه برسد به قرنیه که حساس است و کار هر فردی نیست و پزشکان متخصص قرنیه در استان هم با اسم مشخص هستند.

وی یادآوری کرد: قرنیه های چشم از افرادی که فوت می کنند و یا دچار مرگ مغزی می شوند، پس از رضایت خانواده آنها در بیمارستان منتصریه مشهد، برداشته شده و پیوند زده می شود

عضو شوراي عالي مرکز تحقيقات چشم دانشگاه علوم پزشکي مشهد خطاب به روزنامه شهرداری مشهد هم گفت : ابتدا باید از ایشان درخواست شود تا اگر مستنداتی دارند ارائه دهند و در غیر اینصورت پیگرد قانونی لازم است. چون از یک ژورنالیست که هدفش اصلاح امور و رفع مسایل و خدمت به مردم و نظام است انتظار دیگری می رفت .

وی افزود : آیا بهتر نبود آن رسانه محترم اگر بنایش اصلاح است و بفرض این‌که مستندات مستدلی می‌داشت  نخست نام و مشخصات بیمار و پزشک و مکان این عمل تخصصی را برای برخورد به ما می‌دانند و سپس اگر تا 48 ساعت برخورد درخوری نمی شد حق داشتند متوقع باشند و آن وقت موضوع را اعلام عمومی، کنند.

دکتر موسوی همچنین به خبرنگاران این روزنامه شهری گفت : اگر الان فردی در طبرسی یا میدان شهدا شروع کند به دادزدن و هر حرف نامربوطی نسبت به نظام و حتی همین شهرداری از دهانش بیرون بیاید یک ژورنالیست باید برود و آن حرف‌ها را بنویسد؟! و تازه بزرگنمایی هم بشود که تیغ اقتصاد بر استخوان چشم خورده است که یعنی ما وامانده ایم!؟

وی درباره ادعای فروش قرنیه چشم به 6 میلیون تومان هم ، پیشنهاد کرد : معادل نصف این مبلغ هم برای جراحی لازم است به فرض محال پیدا شدن پزشک متخصص و مکان استریل مجهز که امکان ندارد چون نیازی نیست و مجازات سنگین دارد و به محض اثبات کمترین جریمه اولیه لغو مجوز و پروانه طبابت است بنابراین فردی را که به بهانه فقر از فروش قرنیه چشم و بعدش دست و پایش گفته پیش از آنکه حرفهایش بزرگنمایی و های لایت شود بهتر است برای معاینه پیش یک روانپزشک نشان داده تا آنالیزش کنند شاید بیماراسکیزوفرن یا روانی باشد!

مدير گروه چشم دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اینکه این اقدام شهرآرا شائبه داشتن اغراض سیاسی را به وجود می‌آورد تاکید کرد: کارکرد اصلی رسانه پیشگیری است و قرار نیست یکطرفه به موضوعات بنگرد و کاش لااقل پیش از چاپ چنین مطالبی نظر متخصصان را هم جویا می‌شدند و تاکید بر واقعی بودن ماجرا، تهمت است که باید عذرخواهی کنند.

وی افزود : اگر هدف روزنامه نجات مردم از جهل و گمراهی است جا داشت که پس از طرح چنین مباحثی توسط یک فرد با اهداف نامشخص ابتدا از ما می‌پرسیدند و سپس به مردم اطلاع‌رسانی می کردند که اگر فردی نیازمند قرنیه هست نخرد ! چون بانک چشم آن را با بهای اندک در اختیار فرد نیازمند قرار می دهد و ما با دفترچه بیمه با حداقل هزینه جراحیش را انجام می دهیم.

به گفته رئيس مرکز آموزشي، پژوهشي و درماني تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبياء مشهد در طرح تحول سلامت هزینه های بیماران به شدت کاهش یافته و افزایش رضایتمندی همگان را شاهدیم، مضاف بر اینکه از رسانه های بیگانه انتظار نشان دادن این خدمات ارزشمند نیست و طبیعیست که آنها هیچ خبری از فعالیتهای مددکاری ما که بسیاری از بیماران نیازمند و بی بضاعت را بی هیچ هزینه ای دربر گرفته منعکس نکنند اما از نشریه های داخلی و ارگانهای نظام انتظار همراهی صادقانه و بیان حقایق و حمایت را داریم.

از توجیه آب به آسیاب دشمن ریختن تا یکی کردن قرنیه با کلیه!؟

روزنامه شهرداری مشهد باید ار پزشکان عذرخواهی کند / مگر صهیونیستها قرنیه انسان زنده را پیوند بزنند!

پس از انعکاس مطلب جنجالی اولیه شهرآرا دو بار دیگر نیز جوابیه های مرتبطی توسط رسانه شهرداری مشهد درج شد که جوابیه نامتناسب اصلی شهرآرا را ایرنا - خبرگزاری دولت - نیز بی هیچ توضیحی عینا بر روی خروجی خود قرار داد درحالیکه در این جوابیه که به قلم مسئول ویژه‌نامه‌های نشریه روزانه شهرداری در تاریخ 21 مردادماه، منتشر گردید نویسنده به جای عذرتقصیر آوردن اصرار بر واقعی بودن ماجرا دارد و از درج مطالبی سیاه و یکطرفه با توجیه آن گزارش فاجعه‌آمیز! که خوراک رسانه های بیگانه ای چون «من و تو» نیز شده بود بی توجه به غیرواقعی و حتی غیرعملی بودن چنین مسئله ای آن هم در پایتخت معنوی ایران اسلامی، این بار تیتر می‌زند: « ما قبل از من و تو » و بدین وسیله مطلبشان را «هشدارگونه » ، نیت و نگاهشان را «خیرخواهانه و اصلاحی» و شهرآرا را « چاره‌جو» و «دلسوز» دانسته و حکم کرد که « ... رسانه دلسوز داخلی باید داعیه‌دار پیگیری و حل مسائل و آسیب‌هایی ازاین‌دست در جامعه باشد تا مخاطب داخلی از پناه‌بردن به شبکه‌های معاند احساس بی‌نیازی کند و تلاش‌های جهت‌دار این رسانه‌ها خنثی شود.»

البته تعجبی نیست که پس از اینهمه هندوانه زیر بغل زدن و نوشابه بازکردن برای خودمان، هیچ مسئولیتی در قبال بررسی میزان صدق و راست بودن یک ادعا یا توهم فردی که با او مصاحبه می‌کنیم قائل باشیم و آبروی کلانشهر مذهبی جهان در جهان و برداشت مخاطب جهانی از جهانشهر مشهد و مردم شریفش هم که گویی کشک! چرا که نشر هر چرندی را که فردی بالا آورده را هم می‌شود بدون تحقیق، این چنین توجیح کرد که اگر ما نگوییم آنها می گویند! ؛ « اگر رسانه‌های داخلی به چنین آسیب‌های اجتماعی نپردازند، دیریازود و با گسترده‌شدن ابعاد این مسائل، رسانه‌هایی ازقبیل «من و تو» و «بی‌بی‌سی»  و امثال آن‌ها به انتشار اخبار و گزارش درباره آن مبادرت می‌ورزند.» و معلوم نیست آیا بواقع روزنامه شهرداری مشهد حاضر است با همین استدلال و بنا بر وظیفه ذاتی و رسالت رسانه شهری بودنش آسیب‌های مدیریت شهری و خطاهای مدیران شهرداری را هم بدون «خودسانسوری»، پیش و بیش از آنکه دیگران بگویند، بگوید ؟!
جالب اینکه در جوابیه سوم درباره این مطلب فاجعه آمیز شهرآرا در صفحه منتسب به منطقه 2 شهرداری بدون دقت به تبعات و عواقب منفی بازتاب گزارش، ذوق‌زدگی را می‌شود مشاهده کرد هنگامی‌که از تاثیر مطلب در تغلیظ احساسات و انبوه تماس‌های مردم نوعدوست و مهربان برای کمک به آن فرد، نوشته است که مثلا « ... از کشوری در اروپا با شهرآرا تماس گرفته شد. شهروند مقیم این کشور توضیحاتی از ما خواست تا بتواند به چشم‌فروش سی‌وچهارساله کمک کند... » و مگر مهم است که قصه پرغصه این چشم‌فروش را که از سر استیصال یا شاید کلاشی و در حالتی غیرطبیعی چنین سخنانی ساخته یا بافته! را خارج نشینان چگونه تصور می‌کنند که مبادا خیالشان برسد که فقر و احتمالا تاثیر تحریم‌ها مردم ایران را به خاک سیاه نشانده! ... خاک عالم!

و جالب اینکه نویسنده حتی برای لحظه ای درنگ و تردید نمی کند که این جامعه و مردم مهربان پیش از مصاحبه ما کجا غیبشان زده بود که آن انسان فقیر به مرز چشم فروشی افتاده بود؟!

آیا اینهمه نهاد حمایتی و انجمن های خیریه و بخش های مددکاری بیمارستان ها و افراد خیرخواه و گاه بسیار گمنام، برای کمک به دردمندان واقعی ، فقط منتظر اشارت شهرآرا و گزارش شما هستند تا پیش از من و تو بگویید و سپس سرآسیمه به سر بدوند برای کمک‌رسانی!؟

یادداشت روزنویس آن روز شهرآرا، از موضعی حق به جانب، درباره صحت گزارش مربوط به قرنیه فروشی – علیرغم تکذیب مسئولان دانشگاه پزشکی - اصرار دارد که : « حقیقت آن است که چه بپذیریم چه نپذیریم، این ماجرا واقعیت دارد... » و در تکمیل این ادعا، خبط دیگران را دلیلی بر چاپ چنین گزارش مفصلی توسط ارگان شهرداری پایتخت معنوی ایران اسلامی می‌داند که : « هم‌اکنون اخبار و مطالب مربوط به فروش قرنیه در اینترنت از سال ٨٦ قابل‌ردیابی است و تبلیغات اینترنتی آن نیز وجود دارد و موضوع جدیدی به‌حساب نمی‌آید ...»

 اما آیا براستی جدید نبودن یک ادعای خطا، ارتکاب دوباره آن توسط ما و بازتاب دادن آن از طریق تریبون بیت المال را جایز و مباح می‌کند؟!

پیوند کلیه قانونی و اهدای آن ایثار است

در بخش‌هایی از گزارش اولیه « قرنیه فروشی » 17 مرداد و جوابیه « ما قبل از من و تو » 21 این ماه و سومین جوابیه ویژه نامه مثلا محله ای منطقه 2 شهرآرا در 24 مرداد 94 مقایسه نادرستی است که مدام تکرار شده و به نظر می‌رسد شاید عامل انحراف اصلی گزارش و نگاه نامتناسب شهرآرا علیرغم نیت نیک و نگاه عدالتخواهانه نویسنده شده باشد و آن اینکه بارها و بارها عوامانه، قرنیه فروشی را مانند کلیه فروشی، فرض کرده اند!؟

قسمتهایی از این مطالب را مرور می کنیم : « همه اندام‌های بدن فروشی است  ... خریدوفروشی از جنس اندام‌های بدن انسان این روزها کاروبارش از فروش کلیه با گروه‌های خونی کمیاب گذشته و به دیگر اندام‌های حیاتی بدن مانند چشم رسیده است... می‌گوید: 6ماه پیش در تهران یک کلیه‌ام را 6میلیون فروختم. الان هم به‌شدت فشار مالی دارم. حاضرم با همان 6میلیون چشمم را بفروشم.... » یا اینکه : « ما هم می‌دانیم که اهدای قرنیه به‌صورت قانونی تنها درمورد بیماران مرگ مغزی مجاز است و پیوند قرنیه از فرد زنده باعث کوری او می‌شود؛ اما مگر فروش کلیه یا کبد یا مغز استخوان قانونی است؟ ... »

بله ، البته که پیوند کلیه قانونی است و مراجع عظام از حضرت امام خمینی(ره) تا رهبر معظم انقلاب و آیات عظام اراکی و مکارم و نوری همدانی و فاضل و بسیاری دیگر اجازه این کار را داده اند که به عنوان نمونه در فتوای آیت الله سیستانی درباره فروش یا اهدای اعضای بدن برای جراحی و پیوند به دیگران و حتی فروش کلیه آمده است که « اگر ضرر کلی نداشته باشد اشکال ندارد، مثلا اهدای یک کلیه اگر به تشخیص پزشک برای او (نقص یک کلیه ) ضرر مهمی نداشته باشد اشکال ندارد و گرفتن پول در قبال واگذاری آن نیز اشکال ندارد.» یا رهبر حکیم انقلاب، فرموده اند : « اهداء و مصالحه بعضی اعضاء و پیوند آن به بیمار اگر برای صاحب عضو ضرر لازم المراعات نداشته باشد منع شرعی ندارد.» ضمن اینکه دستورالعمل اهدا و پيوند کليه از اهدا‌‌کنندگان زنده‌ مصوب  1387/7/29 اجرایی شده و کاملا رسمیت دارد و انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کشور تشکیل شده و بسیاری از اهدا کنندگان داوطلبانه و مبتنی بر نگرش انساندوستانه و الهی، کلیه خویش را ایثارگرانه می بخشند درحالیکه اهدای سایر اعضا مانند قرنیه که به کوری فرد منجر می شود غیر شرعی و حتی در جهان غیرقانونی است و کنار هم گذاردن این دو با هم مضحک! از قیاسش خنده آمد خلق را ...

در این رابطه متاسفانه انگار شهرآرا اصرار بر نشنیدن نظرات متخصصان دارد چرا که دکتر علیرضا اسلام پور،  پزشک فوق تخصص قرنیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفته بود : قرنیه چشم مانند کلیه نیست که از دهنده زنده قابل اهدا و پبوند باشد و فروش قرنیه چشم امکان پذیر نیست و این موضوع کذب بوده و صحت ندارد.

جالب اینکه شهرآرا پا را از این هم فراتر گذارده و به استناد سخنان فردی که معلوم نیست در چه وضعی به لحاظ روحی قرار دارد نوشته : «جوان، از همه‌چیز خود گذشته و حاضر بود برای رسیدن فرزندانش به آرامش، هرکاری بکند. خودش خوب می‌دانست که بعد از فروش چشم، شاید نوبت به فروش دست و پا و پوست و مغز استخوانش برسد... » ... و وااسفا که با چنین تصویرسازیهایی از مشهد و شهروندان شهر امام هشتم مدعی محوریت مشهد 2017 هم هستیم!

گزارش شهرآرا با تیتر " قیمت هر چشم ایرانی، 30 هزار دلار" در رسانه وهابیت

بازتاب سیاه نمایی ارگان شهرداری مشهد این بار از بی بی سی فارسی و من و تو و بالاترین و زمانه هم در این زمانه بالاتر می‌رود چنانکه به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، روزنامه الوطن پرچمدار جنگ روانی و تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است و با انتشار خبرهای مضحک و کاملا ساختگی، عمق کینه توزی و خصومت ورزی آل سعود با ملت ایران و خشم این رژیم از پیشرفت و توسعه روزافزون ایران در همه زمینه‌ها از جمله علمی و پزشکی را نشان می دهد.

الوطن برای انتشار خبرهای دروغ و ساختگی درباره ایران، سوژه کم آورده است، از دروغ بزرگ درباره تهدید حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از سوی ایران و اینکه اگر مصونیت نوری المالکی لغو شود،ایران دیگر از عراق درجنگ با تروریسم حمایت نمی کند و مردم را علیه دولت العبادی تحریک خواهد کرد تا دروغ مضحک فروش "قرنیه چشم" در ایران را که با تیتر"قیمت هر چشم ایرانی، 30 هزار دلار" به عنوان یکی از عناوین اصلی شماره اخیر خود انتخاب کرده است، نمونه‌هایی از دروغگویی رسانه های سعودی علیه ایران است تا جنگ روانی و تبلیغاتی علیه کشورمان با هدف منحرف کردن افکارعمومی منطقه و جهان از جنایات مستمر رژیم آل سعود علیه ملت بی دفاع یمن و ادامه کشتار و ویرانگری مزدوران رژیم در کشورهای سوریه، عراق و مناطق دیگر را تشدید کند.

«فروش قرنیه چشم در ایران»؟+عکسروزنامه الوطن در خبر ساختگی خود مدعی شده است که مشغول شدن دولت ایران به دخالت در امور کشورهای عربی برای متزلزل کردن امنیت و ثبات آنها و برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی منجر به نادیده گرفته شدن اوضاع بهداشتی و سلامتی شهروندانش و افزایش تعداد فقیران در کشوری شده است که جمعیت آن حدود 77 میلیون و 45 هزار نفر است.

بر اساس این ادعا،  بسیاری از مردم ایران ترجیح می دهند اعضای بدن خود را برای زنده ماندن بفروشند و نیازهای خود را با فروش اعضای بدنشان تامین کنند، به طوری که بسیاری از شهرهای ایران شاهد هرج و مرج در فروش اعضای بدن هستند که از فروش قرنیه چشم شروع و به فروش کلیه ختم می شود.

قضاوت تسنیم و مشرق درباره طرح گرافیکی این مطلب الوطن وهابی ها که عینا همان طرح شهرآرای هموطن ماست هم در نوع خود جالب توجه است :


«فروش قرنیه چشم در ایران»؟+عکس

« الوطن سعودی برای ترویج این خبر دروغ و کاملا بی اساس و ساختگی، تصویر یک شیشه خالی مربا را در حالی که داخل آن تصویر چشم کشیده شده است، منتشر کرده و مدعی شده است این عکس مربوط به قرنیه چشم یک ایرانی است که برای گذران امور زندگی خود آن را به فروش گذاشته است.

دروغ و ساختگی بودن این خبر و عکس به خوبی قابل اثبات است و هر کس که کمترین اطلاعی از علوم پزشکی داشته باشد به خوبی می‌داند که چشم و مخصوصا قرنیه حساس‌ترین عضو بدن عکس و هرگز امکان ندارد یک فرد عادی قرنیه خود را در داخل شیشه آن هم شیشه مربا در داخل آب قرار دهد و روی آن بنویسد، "قرنیه فروشی".عکس ساختگی که در صفحه نخست رسانه سعودی آورده شده است...»

انگار تسنیم و مشرق هم نمی دانند یا باور ندارند که این طرح جعلی شیشه مربایی که رویش نوشته «قرنیه فروشی» و یک چشم کذایی را در هاله‌ای خون‌آلود در داخل آن نهاده اند تا درد فقر مشهودتر باشد! زاییده کار خلاقانه گرافیست روزنامه شهرداری مشهد است که مصداق گل به خودی و گاف رسانه‌ای تلقی می شود هرچند که عجیب نیست اگر همانند ماجرای بی تدبیری در اعتماد و مسئولیت دادن به متصدی آگهی بگیر مختلس شهرآرا ، باز هم این بار، مدیرمسئول شهرآرا با فرافکنی، تقصیر را به گردن استعلام حراست شهرداری بیاندازد !؟

درخاتمه قسمتی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، به امید اصلاح رویکرد و تدبیر حرفه ای در وضع رسانه ای که می‌بایست متعلق به مردم مشهد باشد، تقدیم می‌گردد:

« ذهن مردم را مشغول مسائل فرعي نكنيد... اينكه ما اين همه عرض ميكنيم، توصيه ميكنيم، تأكيد ميكنيم، هم به مسئولين، هم به مردم، كه خودتان را به مسائل فرعى سرگرم نكنيد، براى خاطر اين است. اينكه به مطبوعات، به رسانه‌ها، به روزنامه‌ها، به پايگاه‌هاى اينترنتى كه امروز رواج پيدا كرده است، هى سفارش ميكنيم كه از وارد كردن حرفها و مطالب نادرست - كه ذهن مردم را مشغول مي‌كند - به فضاى ذهنى مردم پرهيز كنيد، به خاطر اين است...»۱۳۹۱/۱۰/۱۹

برچسب ها: شهرآرا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
واقعا برا آقای مرتضوی متأسفم که اینقدر به این رورنامه مسخره بال و پر داد.
تشکر ویژه از ... بابت این همه تلاش و روشنگری، اما ... برای روشن شدن موضوعات لطفا نسبت به افراد هم روشنگری داشته باشید، بنده خدا اقای مرتضوی شاید در خیلی از برنامه دستی نداشته باشن، این مشاورانشان هستند که اینقدر دارن شهر را خراب و بیت المال رو حیف و میل می کنند و شاید خود مرتضوی هم به شر این ها گیر کرده، از جمله همین ... که هیچ عرضه ای نداره و فقط داره با پول مردم خودشیرینی می کنه، ...کار های این آقا بعدن رو میشه، برنامه پزشکان جهان اسلام، میهمانان مجمع جهانی اهل بیت، پوشاندن عکس روحانی، خراب کردن امام جمعه شهر بواسطه اجبار کردن کارکنان شهرداری برای حضور در جلسات تفسیر قرآن، انتخاب گزینشی مساجد و تزریق پول های هنگفت و ... صدها مورد دیگر که هیچ کس نیست جلوی یش را بگیرد.
شما که زحمت می کشید کمی به ابعاد کارهای این آقا که بسیار آدم ... است بپردازید که مردم و مسئولان با ...های این آقا آشنا بشن و شاید مرتضوی مجاب بشه که ایشون رو از کار بر کنار کنه تا اینقدر بیت المال برای اسم در کردن این آقا و خود عزیز شدنش پیش مسئولان کشوری هدر نرود
گلستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
خب وقتی مطمئن هستن درسته و با طرف مصاحبه کردن، چرا اصرار دارید بگن دروغه؟ حالا شما وکیل پزشکا شدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
چرا نمیخونی مطلب رو !؟ کی گفت اون یارو نگفته ؟! فقط اگه یک دیوانه هر چرتی بگه باید منتشر کنند ؟! ضمنا توی جوابیه شهرارا گفتند این واقعیت داره و بعضی پزشکها این عمل رو انجام میدهند پس برای بسته شدن دهن تابناک هم که شده اگه داری فقط یک نمونه مستند شهرارا رو کنه از اون پزشکها ...
یک مورد ... وگرنه بی دلیل به دکترها اتهام نزنه ...
به کجا چنین شتابان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
چیزی نمی توان گفت جز انکه افسوس خورد گفت...به کجا چنین شتابان!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
دم شما گرم ... واقعا چرا هیچکی جلو این شهرارا را نمیگیره که آبروی مشهد رو برده است ... این مدعی العموم کجاست فقط برای کنسرتها باید وارد بشوند ؟!
به کجا چنین شتابان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
چیزی نمی توان گفت جز انکه افسوس خورد گفت...به کجا چنین شتابان!!!
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
واقعا باید به حال و روز این شهرداری تاسف خورد.
متاسفانه دوستان به اسم انقلابی بودند مشغول آبرو بردن از آرمانها هستند و اگر بگویم نوعی سیاست داعش گونه راه انداخته اند اشتباه نگفته ایم.
پیشنهاد من برای آقای مرتضوی این است که هر چه سریعتر تشکیل جلسه فوری دهد و سیاست های خود در شهرداری را مورد واکاوی قرار دهد.
نتیجه انتصاب مدیران بی سابقه و کم سن و سال بخاطر وابستگی های جناحی نتیجه ای جز بر هم زدن نظم امروز شهر ندارد آقای شهردار.
مردم از اتخاذ این سیاست ها ناراحت هستند.
باور کنید راه انقلابی بودن را درست برعکس مشغول طی کردن هستید.
خانه تکانی کنید آقای مرتضوی ....
مردم میبینند و میفهمند
مجاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
من تازه از دبي برگشتم /اونجا بيش از ده نفر از اعراب از من در اين باره سوال ميكردند و من حتي نميدونستم ماجرا چيه .
آبرويي از ما ايرانيا رفت كه بيا و ببين :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
جناب ... من شما را آدم سالمی می دانستم، اما افسوس که عقده های خود را بر سر دوستان خود در شهرآرا خالی می کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار