یک کارشناس فناوری اطلاعات مطرح کرد:
یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: خطر حمله فیلترشکن‌ها به عنوان یک بدافزار یا جاسوس ابزار، صاحبان کسب و کارها و اپلیکیشن‌ها را تهدید می‌کند و باید به این موضوع توجه جدی کرد.
کد خبر: ۷۱۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 27 February 2019

بهزاد رزم‌گیر با اشاره به استفاده مردم از فیلترشکن‌ها اظهار کرد: هر نرم‌افزاری که بر روی سیستم نصب می‌شود، امکان آن را دارد که همه دارایی و اطلاعات ما را استخراج و یا به یک سیستم دیگر ارسال کند و این مساله‌ای است که با نصب فیلترشکن‌ها نیز در سیستم ما اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به استفاده مردم از فیلترشکن‌ها، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور، فیلترشکن‌ها می‌توانند بهانه بسیار خوبی برای استخراج اطلاعات یک سیستم باشند و به عنوان یک بدافزار تمام اطلاعات سیستم ما را نابود و یا به سیستم‌های دیگر منتقل کنند.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: نباید به هر فیلترشکنی اعتماد و آن را بر روی سیستم نصب کرد. برخی از فیلترشکن‌ها ممکن است علی رغم آنکه کار فیلترشکن را انجام دهند، اما کار دزدی اطلاعات و یا تخریب آن‌ها را انجام دهند و حتی کاربر متوجه این موضوع نشود.

رزمگیر با بیان اینکه خطر حمله فیلترشکن‌ها به عنوان یک بدافزار یا جاسوس ابزار، صاحبان کسب و کارها و اپلیکیشن‌ها را تهدید می‌کند، عنوان کرد: فیلترشکن‌ها می‌توانند به عنوان یک بدافزار، به کسب و کارهای اینترنتی، سایت‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها حمله و اطلاعات آن‌ها را استخراج و یا نابود کنند.

طی روزهای گذشته حمله‌های گسترده‌ای به برخی وب‌سایت‌ها شد و کسب‌وکارهای داخلی هم مورد هجوم قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اپلیکیشن ، فیلترینگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار