با گذشت یک ماه از وعده معاون سیاسی استاندار
از مجموع 28 شهرستان استان،فرمانداری 13 شهرستان خراسان رضوی در دست فرماندارانی است که در دولت یازدهم منصوب شده اند و مابقی هنوز بلاتکلیف هستند.
کد خبر: ۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ 23 January 2015

به گزارش تابناک و به نقل از خراسان،در حالی که بیش از یک ماه از سررسید وعده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی درباره تعیین تکلیف فرمانداران شهرستان های استان می گذرد، اما هنوز فرمانداران 15 شهرستان استان خراسان رضوی تعیین تکلیف نشده اند.

سیدمحسن صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی 24 آبان ماه امسال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان تعیین تکلیف فرمانداران ۲۸ شهرستان استان گفت که پرونده تعیین تکلیف فرمانداران شهرستان های استان، تا پایان آذرماه امسال بسته می شود.

وی افزود: مدیران سیاسی شهرستان ها [فرمانداران] براساس شاخص های تعریف شده و انجام ارزیابی بر این اساس، به سه دسته تقسیم می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: تعدادی از فرمانداران ابقا و تعدادی جابه جا می شوند و تعدادی تغییر می کنند.

وی افزود: دسته اول تغییرات، شامل افرادی بود که ماموریت آنها در وزارت کشور به اتمام رسیده بود و یا به درجه بازنشستگی نائل شده بودند و اگر ماموریت آنها تمدید می شد، باید یک سال مامور می شدند و می ماندند و با توجه به این که فرمانداران باید زمینه را برای برگزاری انتخابات در شهرستان فراهم کنند، اگر این فرصت را یک سال به تاخیر می انداختیم، کار دشوار می شد.

صادقی ادامه داد: لذا از زحمات آن ها تقدیر کردیم و برای این که فرصت برای انتخاب دقیق تر فرمانداران جدید داشته باشیم، سرپرست انتخاب کردیم.

وی در آن زمان با بیان این که به تازگی ۸ نفر از فرماندارانی که ماموریت آنها پایان یافته و یا بازنشسته شدند، تغییر کردند، اضافه کرد: فرآیند انتخاب فرمانداران نسبتاً طولانی است و به دلیل دقت هایی که در انتخاب فرمانداران نیاز است، از آغاز تا صدور حکم وزیر، بین 1.5 تا ۲ ماه زمان می برد.

معاون استاندار در پاسخ به این سوال که چه تعداد از فرمانداران تغییر می کنند و چه تعداد جابه جا یا ابقا می شوند، اظهار داشت: چون بعضی افراد در مرحله بررسی قرار دارند، عدد اعلام نمی کنم.

گزارش تحقیقی خبرنگار خراسان نشان می دهد که تا به امروز فرمانداران 15 شهرستان استان خراسان رضوی تعیین تکلیف نشده اند.

در واقع از مجموع 28 شهرستان استان، سکان تصدی فرمانداری 13 شهرستان خراسان رضوی در دست فرماندارانی است که در دولت یازدهم منصوب شده اند.

دو تن از این فرمانداران یعنی فرمانداران شهرستان های خواف و قوچان توسط محمد حسین فروزان مهر استاندار سابق خراسان رضوی پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در آبان ماه سال 1392 منصوب شدند.

11 فرماندار نیز شامل فرمانداران شهرستان های فیروزه، تربت جام، جغتای، چناران، رشتخوار، سبزوار، سرخس، گناباد، مشهد، مه ولات و داورزن نیز پس از انتصاب علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی و نیز بیشتر آنان پس از آغاز به کار صادقی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی منصوب شدند. البته دو تن از این 11 فرماندار در دی ماه گذشته معرفی شدند.

شهرستان هایی که حدود 3 ماه است با سرپرستی اداره می شوند!

در این میان فرمانداری های دو شهرستان نیشابور و بردسکن حدود 3 ماه است که با سرپرستی اداره می شوند.سرپرست فرمانداری نیشابور 30 مهرماه امسال و سرپرست فرمانداری بردسکن 10 آبان ماه امسال معارفه شده اند.

۱۳ شهرستان بدون تغییر

در این میان فرمانداران ۱۳ شهرستان شامل شهرستان های باخرز، بجستان، تایباد، تربت حیدریه، جوین، خلیل آباد، درگز، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، کاشمر، کلات نادری و خوشاب تغییر نکرده یا جابه جا نشده اند.

البته واضح است که لزوما نباید همه فرمانداران تغییر کنند و اگر اصل بر شایسته سالاری است و نه حزب و جناح گرایی، باید همکاری با فرمانداران دارای کارنامه مثبت ادامه داشته باشد و صرفاً منسوب بودن این فرمانداران به دولت قبل، نباید دلیلی برای جابه جایی یا تغییر آنان باشد.

در آینده نزدیک مصاحبه مطبوعاتی برگزار می کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز درباره وعده خود مبنی بر تعیین تکلیف شدن تمام فرمانداران شهرستان ها تا پایان آذر ماه امسال که عملی نشده است، پاسخ به این موضوع را به نشست خبری آینده خود موکول کرد و اظهار داشت: ان شاءا... در آینده نزدیک یک مصاحبه مطبوعاتی درباره تغییرات برگزار می کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار