فرماندار سرخس گفت: ۳۰ کیلومتر از پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس لوله گذاری شده است.
کد خبر: ۷۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 02 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین سنجرانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتقال آب سد دوستی به سرخس اظهار داشت: سد دوستی شهرستان سرخس در ابتدا با هدف تامین آب شرب مشهد احداث شد و اولویت دوم آن تامین آب شرب سرخس بود.

فرماندار سرخس با بیان اینکه پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس در حال انجام است، عنوان کرد: لوله‌گذاری برای این طرح در مجموع 65 کیلومتر بوده که تاکنون 30 کیلومتر از آن لوله گذاری شده است.

سنجرانی ادامه داد: امسال دولت به عنوان یک مُسَکِن و به صورت کوتاه‌مدت به احداث سه حلقه چاه که آب آنها EC پایین تری دارد، در شهرستان سرخس مجوز داده است، این سه حلقه چاه در 3 نقطه شیرتپه، سنگر و ورودی شهر سرخس باید حفر شود.

وی با بیان اینکه برای حفر این سه حلقه چاه مبلغ 4 میلیارد تومان اعتبار تامین شده است، افزود: امیدواریم این چاه‌ها تا هفته دولت به بهره برداری برسد تا شهروندان امسال بتوانند از این آب که مطمئن تر و بهتر است، استفاده کنند.

سنجرانی در ادامه به احداث مخزن آب شرب (تصفیه خانه) در سرخس اشاره و عنوان کرد: این مخزن 5 هزار مترمکعبی است و حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد، همچنین طراحی‌های این مخزن در حال انجام است و به‌زودی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

فرماندار سرخس در پایان گفت: اصلاح شبکه آب‌رسانی سطح شهر سرخس نیز به‌طول 15 کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده و شرایط بهتری را برای وضعیت آب شرب سرخس فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار