چکیده: واقعيت مهره مار، معلوم نيست كه آيا چنين چيزي به نام مهره مار وجود دارد يا نه، شيوه به دست آوردن آن نيز معلوم نيست كه واقعيت دارد يا نه. امّا در منابع اسلامي از آن ياد نشده و ذكري مرتبط به آن نيز ديده نشده است.
کد خبر: ۷۰۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 27 January 2019

آيا مهره مار واقعيت دارد ؟ اگر دارد چه طوري عمل مي كند؟

پاسخ:

خداوند بدن مار را به گونه اي آفريده است كه در طول سال يك ترشح استخواني از جنس شاخ بر روي سر خود همانند پينه ترشح مي نمايد كه داراي بيشترين بار مغناطيسي نسبت به ساير اجسام و اشيا است. و آن به صورت تك قطبي مي باشد كه از آن به نام مهره مار ياد مي شود. در منابع اينترنتي از ويژگي هاي مهره مار گفته شده كه مهره مار در واقع متشكل از پنج قطعه به شرح زير مي باشد:
1. دو عدد دندان مار در اندازه هاي بزرگ و كوچك، از مار نر و ماده پس از جفت گيري به جاي مي ماند.
2. دو عدد مهره مانند.
3. يك عدد نيش مار.
با جمع شدن هر پنج قطعه از قطعات بالا نيروي مغناطيسي مار در يك جا جمع شده و خواص شفا بخش، رسيدن به آرزوها، به دست آوردن شانس فوق العاده و... دارند.
شيوه به دست آوردن مهره مار: مهره مار، بدست مارگيران و حادثه جويان بسيار حرفه اي كه روزها و شب ها را در كوه ها و دشت ها سپري مي نمايند به دست مي آيد. اين حادثه جويان همواره مارها را دنبال كرده تا زمان جفت گيري آنها را درك كنند. اين مارگيران در موقع مناسب و پس از جفت گيري مار، در به دست آوردن مهره مار موفق مي شوند. مارها پس از جفت گيري در يك مكان خاص و در طبيعت آزاد و در صورتي كه بدور از چشم همگان باشند، پس از اتمام جفت گيري قطعه استخواني را در محل جفت گيري رها مي سازند كه به آن مهره مار يا محبت مار مي گويند. اين قطعه استخواني از نيروي بسيار مغناطيسي حيواني برخوردار بوده و دارنده آن، داراي محبوبيت و مقبوليت زياد مي گردد. قطعات ديگر نيز در زمان هاي مناسب ديگر و پس از كشتن مار، اهل تشخيص آن را به دست مي آورند. به طور كلي نيروي فوق العاده مار در مهره مار نهفته است و به همين دليل گاهي تنها دو عدد مهره مار به انضمام نيش مار به فروش مي رسد.(1)
توضيح: پس از بيان خصوصيات مهره مار، و شيوه به دست آوردن آن، در بازار امروزي نيز مورد معامله و خريد و فروش نيز مي باشد. گذشته از آن، مثلي معروف نيز در ميان مردم عوام مي باشد، مثلا كسي كار مناسبي دارد و يا رونق كاري دارد و يا نزد مردم محبوبيت دارد مي گويند: مثل اين كه او مهره مار دارد. بيشتر بيان خواص و آثار آن، از مارگيران هندي و جادوگران آن منطقه نقل قول شده و شيوه به دست آوردن نيز، منسوب به مارگيران هندي مي باشد.
نكته قابل توجه: واقعيت و يا عدم آن معلوم نيست. بعضي معتقدند مهره مار، يكي از ابزارهاي سحر و جادوگري است كه جادوگران هندي از آن استفاده مي كنند اگر آثار و خواص براي آن باشد، شايد بر اساس همان شيوه هاي جادوگري باشد.
اما در منابع روايي، تاريخي، اسلامي و نيز در منابع دعا و ذكر، مطلبي به اين عنوان، به دست نيامده است. در باب دعا، ذكر و شيوه هاي بهره گيري از آن، مطالب گوناگون و شيوه هاي مختلف بيان شده است. ولي در اين مورد، دعا و يا ذكري مرتبط با اين موضوع ديده نشده است.
در نتيجه: واقعيت مهره مار، معلوم نيست كه آيا چنين چيزي به نام مهره مار وجود دارد يا نه، شيوه به دست آوردن آن نيز معلوم نيست كه واقعيت دارد يا نه. امّا در منابع اسلامي از آن ياد نشده و ذكري مرتبط به آن نيز ديده نشده است.

 

پاورقی:
منبع: نرم افزار پاسخ - مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار