معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به‌اینکه وضع تولید و بازرگانی صنایع دستی در کشور خوب نیست، گفت: کشور ما دراین‌زمینه سهم ٥درصدی را دراختیار دارد
کد خبر: ۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ 22 February 2015

نامورمطلق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازاریابی صنایع دستی در مشهد، گفت: بازار زیارت یکی از بازارهای مهم هویتی و اقتصادی ما در کشور است، دراین‌میان بازار زیارت مشهد شاخص است که ما می توانیم در این زمینه وضعیت اقتصاد داخلی و صنایع دستی را ارزیابی کنیم.

وی با اشاره به‌اینکه کل فروش صنایع دستی در کشور زیر ١٠٠میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکثر کالاهای زیارت، کالای قاچاق است که برای بازار زیارت ما نیز مناسب نیست.

وی افزود: درحال‌حاضر ١٨میلیون دلار به‌صورت رسمی ورودی کالا به کشور داریم، اما در بازار میلیاردها دلار کالای قاچاق وجود دارد. بنابراین باید مرزهای اقتصادی کشور را با دقت کنترل کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه اکثر کالاهای زیارت ما را کسانی تولید می‌کنند که به اسلام و زیارت معتقد نیستند، گفت: این کالاها در کنار ظاهر، تاثیرگذاری معنوی بر افراد ندارد، این کالا با گلیمی که با وضو تولید و ساخته می شود بسیار متفاوت است.

به گفته وی، حل این مشکلات در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان دارد که رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف نقش پررنگی دراین‌زمینه دارند.گفتنی است، اولین نمایشگاه سوغات زیارت با ٥٠٠نوع از اقلام صنایع‌دستی به مدت دوروز در هتل سی نور مشهد راه اندازی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار