رئیس ورزش و جوانان سبزوار گفت: سرانه اندک فضای ورزشی سبزوار پاسخگوی ورزشکاران و علاقمندان شهرستان نیست.
کد خبر: ۶۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 31 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مجید نصرالله زاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به کمبود و فرسودگی سرانه ورزشی در شهرستان سبزوار اظهار داشت: قبل از تفکیک برخی شهرستان‌ها از سبزوار سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار 14 سانتی متر بود ولی در حال حاضر با توجه به تفکیک شهرستان ها 70 سانتی متر است و این در حالی است که استاندارد سرانه ورزشی در کشور برای هر فرد 120 تا 150 سانتی متر است.

وی با بیان اینکه رشد سرانه فضای ورزشی در شهرستان به دلیل کسر جمعیت است گفت: فضا همان فضای گذشته است و افزایشی را نداشته و با کم شدن جمعیت شهرستان این فضا برای هر ورزشکار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه ورزش سبزوار فرسودگی فضاهای ورزشی است، خاطرنشان کرد: ورزشگاه مظهری سبزوار یکی از این فضاهاست که در سفر وزیر اسبق ورزش قول نور استاندارد و تارتان زمین داده شد ولی با توجه به کمبود اعتبارات و وضعیت خاص اعتبارات این دو امر محقق نشد.

نصرالله زاده با اشاره به استعداد ورزشکاران سبزواری در رشته بدمینتون و کسب مقام‌های خوب در سطح کشور، یادآور شد: 5 سال پیش مبلغ 40 میلیون تومان برای سالن اختصاصی بدمینتون پیش بینی شد و در ردیف‌های اعتبار قرار گرفت ولی با کمبود اعتبارات مواجه و حذف شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سبزوار با اشاره به اقدامات این اداره در محلات حاشیه‌نشین و کم درآمد این شهرستان، عنوان کرد: یکی از اقدامات ما در سکونتگاه‌های غیررسمی پیش‌بینی و فراهم‌کردن زمینه رشته‌هایی است که هزینه‌های زیادی دارند ولی ما این رشته‌های ورزشی را هزینه کمتر برای ورزشکاران و ورزش دوستان این مناطق فراهم کرده‌ایم.

نصرالله زاده با اشاره به اینکه زمینی که شهرداری در منطقه سکونتگاه‌های غیر رسمی برای ورزش اختصاص داده در تملک دارایی است، اضافه کرد: تا زمانی که زمین در تملک اداره تربیت بدنی نباشد، نمی‌توانیم در جهت تجهیز آن اقدام کنیم ولی در عین حال تجهیزاتی مانند لباس، توپ و تور را برای برگزاری مسابقات محلی در این مناطق به افراد داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ارائه حداقل امکانات و امکان استفاده از برخی اماکن ورزشی با هزینه‌های کمتر برخی از خدمات اداره تربیت بدنی سبزوار در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بوده است، ادامه داد: امیدواریم زمینی که شهرداری ارائه داده است به تملک اداره تربیت بدنی شهرستان در آید تا بتوانیم در جهت تجهیز آن اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار