مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران،
با آغاز به کار انجمن شعر بانوان رضوی و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران؛آئین اختتامیه سوگواره شعر حضرت اقیانوس با موضوع امام رضا(ع) در ساری برگزار شد
کد خبر: ۶۹۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 20 December 2018

سوگواره شعر حضرت اقیانوس با موضوع امام رضا(ع) که با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن شعر گوهرشاد برگزار شد، با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آئین اختتامیه سوگواره شعر حضرت اقیانوس با موضوع امام رضا(ع) و محوریت بانوان شاعر، با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن شعر گوهرشاد (وابسته به آستان قدس رضوی) در ساری برگزار شد.
در این مراسم، از میان 48 شعر ارسال شده به دبیرخانه، از 8 اثر برگزیده و شاعر برتر تقدیر شد و همچنین انجمن شعر بانوان رضوی استان(گوهرشاد) با رونمایی از نماد این انجمن، آغاز به کار کرد.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و مسئول انجمن شعر گوهرشاد استان در این مراسم اظهار داشت: بنده نوازی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین دلنوازی عشّاقش، تنها به زیارت و اعجاز و شفاعت محدود نبوده و نیست و دریای بی کران ادبیات زیبای پارسی، موج های خروشانی از عشق و مودت شیعیان را به ساحل نجات ائمه هدیه داده است.
این استاددانشگاه افزود:هر از گاهی آمده اند دلدادگان و دلباختگانی که با هنر زیبای خود در آستان ادبیات غنی و سرشار از معرفت راستین ما، ادیبان را به شعف وادار کردند و به زیبایی به ساحت مقدس رضوی خرامیدند.
این مقام مسئول که خود از شاعران آئینی می باشد، با قدرددانی از بانوان شاعری که با استعداد سرشار خود توانستند در سوگواره شعر «حضرت اقیانوس» رتبه برتر را به دست آورند، ابراز امیدواری کرد: انجمن شعر گوهرشاد بتواند فرصتی برای شناساندن استعدادها و پربارتر شدن درخت تناور و پرمحصول شعر آئینی و مذهبی ایجاد کند.
محمد اسماعیل امامزاده، مسئول آستان قدس رضوی در مازندران نیز در این مراسم با تشکر از برگزاری این سوگواره که ویژه بانوان شاعر بوده است، اظهار داشت: اندیشکده های غربی برای مقابله با حرکت بزرگ معنوی در جهان اسلام به دنبال جدا ساختن زنان از جایگاه واقعی شان هستند و در برخی از کشورها هم موفق بوده اند و ما باید با بهره مندی از همین فرهنگ رضوی و هنر و ذوق و استعداد بانوان مسلمان که دلبسته مکتب اهل بیت هستند، به فرهنگ سازی گسترده در جامعه بپردازیم تا در مقابل آسیب ها مقاوم شویم.
وی افزود: حضرت امام رضا(ع) حتما با عنایات خویش، پاسخ این ارادت ها را می دهد و با لطف کریمانه خود، راه را برای تاثیرگذاری بیشتر شیعیان خود، هموار می کند و این مجاهدت فرهنگی و ارادت خالصانه را بی پاسخ نمی گذارد.
امامزاده، آغاز بکار انجمن شعر گوهرشاد را فرصتی مغتنم برای بانوان شاعر دانست و آن را سرچشمه ای برای رسیدن به دریای بی کران معارف و محبت و مودت اهل بیت(ع) توصیف کرد.
در این مراسم، 8 شاعر برگزیده که نامشان در ادامه می آید، اشعار خود را در وصف حضرت امام رضا(ع) قرائت کردند و بانوان شاعر بنام های صدیقه صداقت، سحر اسدی، فاطمه سادات آل مجتبی، زهرا غلامعلی تبار، عاطفه محمدی چمازکتی، سوسن صدیقی، سپیده حسین زاده برزگر، فاطمه یدالله زاده عالمی مورد تقدیر قرارگرفتند.

تقویت اشعار ایینی با خمایت از بانوان شاعر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار