عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ایران می‌تواند محور ثبات و امنیت پایدار منطقه باشد.
کد خبر: ۶۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 28 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌گو با فارس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ما بر مبنای یک منطق درست و عقلانی روند مذاکرات را به پیش‌برد و توانسته‌ایم منطق درست ایران را به جهانیان بشناسانیم و جامعه بین‌المللی هم این منطق درست را پذیرفتند.

وی در ادامه افزود: در اصل معنا و مفهوم توافق هسته‌ای این است که جامعه بین‌المللی و 1+5 که کشورهای قدرتمند جهان محسوب می‌شوند و همچنین اعضای اصلی شورای امنیت سازمان ملل، قدرت ایران را پذیرفتند.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه ایران می‌تواند محور ثبات و امنیت پایدار منطقه باشد، گفت: رئیس جمهور آمریکا نیز در صحبت‌های اخیر خود مطرح کرد که ثبات و امنیت منطقه بدون ایران میسر نیست و ایران می‌تواند در برقراری امنیت پایدار در منطقه تأثیرگذار باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ایران را در روند مذاکرات هسته‌ای پیروز دانست و گفت: در بحث مفاد قرارداد و هم آنچه که در کلیات موضوع است پذیرفته‌اند که ایران تکنولوژی راکتور آب سبک و سنگین را داشته باشد و نیز بر غنی‌سازی، برداشته شدن همه تحریم‌ها، حق توسعه و تحقیق در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز و حتی همکاری در بحث توسعه و تحقیق تاکید شده است.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه مبنای مذاکرات دفاع از حقوق ملت ایران در زمینه هسته‌ای بوده خاطر نشان کرد: مردم ایران در تمامی مراحل پشتیبان تیم مذاکره کننده بوده‌اند و این تیم با رعایت خطوط قرمز که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشته‌اند توانستند در راستای ایفای حقوق ملت گام‌های موثری بردارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در طول مدت مذاکرات توانسته شفافیت و صداقت خود را به جهان نشان دهد، خاطرنشان کرد: تنش‌ها و خدشه‌هایی که در افکار عمومی به وجود آمده بود را توانستیم با ایجاد اعتماد از بین ببریم و ایران اسلامی را به عنوان یک کشور صلح‌طلب و کشوری که به دنبال صلح جهانی است به اثبات برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار