رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشکان خراسان رضوی مطالبات زیادی از بیمه سلامت داشته وباید منابع پایدار برای این حوزه در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۶۷۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 27 October 2018

به گزارش تابناک : دکتر محمدرضا دارابی صبح شنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت در مشهد اظهارکرد: پزشکان خراسان رضوی مطالبات زیادی از بیمه سلامت دارند و این طرح زمانی کاملا اجرایی می شود که منابع مالی پایدار برای اجرای آن در اختیار باشد.

وی افزود: با وجود این کمبودها ارائه خدمات پزشکی به مردم  در هیچ زمینه ای متوقف نشده و خدمات پزشکی و بیمه به دورترین نقاط روستایی رسیده اما هنوز لزوم فرهنگ سازی احساس می شود تا بیمه شدگان به موقع و بجا از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در این راستا  پرونده الکترونیک برای همه بیمه شدگان در خراسان رضوی تهیه شده  و حدود ۴۵ درصد آنها در سامانه قرار گرفته است.

مدیر بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در کشور ۴۰ میلیون نفر معادل ۶۰ درصد کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و خراسان رضوی با حدود سه میلیون ۶۳۷ هزار نفر بیمه شده جمعیت جایگاه ویژه ای در این زمینه دارد.

دکتر علیرضا رمزی افزود: تعداد بیمه شدگان خراسان رضوی پارسال نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود شش و شش دهم درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر مراکز وابسته به شش دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی در خراسان رضوی هم اینک ۳۱ مرکز بهداشت شهرستانها، ۲۹۰ مرکز بهداشتی درمانی روستایی با ۵۰۴ پزشک و ۳۹۹ ماما به حدود دو میلیون جمعیت ساکن روستاهای این استان خدمات می دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار