مراسم گرامیداشت سومین سالگرد درگذشت مرحوم پروفسورگنجی پدر علم جغرافیای نوین ایران با همکاری فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی ، امروز در بیرجند برگزار شد .
کد خبر: ۶۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 25 July 2015

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه ما نتوانسته ایم شخصیت پروفسور گنجی را به خوبی به جامعه بشناسانیم گفت :مسئولان و دست اندرکاران امر باید تلاش کنند تا شخصیت علمی و همچنین آثار ارزشمند دکتر گنجی بیش از پیش به دانشجویان و افرادی که طالب علم و دانش هستند معرفی شود.
آقای خدمتگزار با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی فرهنگی ، دانش خیز و عالم پرور است گفت: خراسان جنوبی از گذشته های دور مهد پرورش شخصیت های علمی و دانشگاهی زیادی در ابعاد مختلف بوده بنابراین باید شخصیت های علمی که در این استان وجود دارند در زمان حیات شان به نحو مطلوب و شایسته مورد تکریم و تعظیم قرار گیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی نیز گفت: برای حفظ یاد و نام پروفسور گنجی ، فرهنگ سرایی به نام او در زمینی به مساحت 250 متر مربع در بوستان گنجی بیرجند ساخته می شود .
آقای محبی افزود: علاوه بر کارهای پژوهشی در این فرهنگسرا آثار مرحوم گنجی از جمله کتب و خاطرات نوشته شده توسط وی نیز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
پروفسور گنجی ، 28 تیر سال 91 در اثر خونریزی مغزی در بیمارستان پیامبران تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار