دخترک 6 ساله میخواست دستشویی برود ؛ در جکوزی غرق شد!
غرق شدن دختر بچه 6 تا 7ساله‌ای که در خلال کلاس شنا به‌دنبال سرويس بهداشتي، طبقات را گم کرد و با سقوط به حوضچه جكوزي، غرق‌ شد اگرچه علیرغم خواسته متولیان بوده اما چه امید و تضمینی برای تکرار نشدن است!
کد خبر: ۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 24 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، حادثه غرق‌شدگی کودک 6 یا 7 ساله ای که با کلاس مهدکودک در آموزش شنای یک مجموعه آبی مشهور در مشهد شرکت کرده است کام همگان را تلخ کرد و بی تردید بیش از همه مسئولان ورزش و متولیان شنا و مدیران این مجموعه آبی خوش سابقه از این ماجرا ناراحتند اما نگرانی بدون طی گامهای عملی و عینی کافی نیست؟! درحالیکه در توجیه چنین تراژدی غمباری به‌سادگی به پاسخ «بیمه» بسنده می‌کنیم!؟ که بیمه کند حمایت ...

آیا براستی همه مجموعه ها و استخرها بیمه اند ؟ و از آن مهمتر اینکه اگر بیمه باشند آیا بیم خطر نباید داشت ؟! و آیا بیمه بودن مجموعه و مهارت آموزان کلاس های اوقات فراغت رافع مسئولیت و باعث بیخیال شدن و چون «ماست» نشستن ماست ؟! که به سادگی سخن از بیمه کنیم ! که بیمه کند حمایت ...
بنابراین گزارش ، امید پایان چنین وقایعی درصورتیست که امروز را با عبرت‌آموزی سپری کنیم و عدم تکرار چنین موارد مشابهی در آینده نیازمند بیم مداوم داشتن از حوادث و آگاهی و آمادگی همواره است و نظارتهایی که تعارف بردار نیست و گرچه غصه قصه پرپر شدن یک کودک خردسال مهدکودکی را پایانی نیست اما تلنگریست بر مسئولانی که بر روی دستگاههای غیر استاندارد این روزهای یک مجموعه آبی اهل خروش و غرش در تبلیغات در مشهد و برخی تخلفات ریز و درشت گاه و بیگاه با اغماض می‌گذرند ... فاعتبروا یا اولوالابصار ...


Image result for ‫غرق شدگی کودک‬‎

عین مصاحبه ایسنای استان با مدیر این مجموعه آبی حادثه دیده را مرور می کنیم:

مدير مجموعه آبي پارك ساحلي آفتاب گفت: كودك غرق شده بيمه بوده و ديه كامل به وي تعلق خواهد گرفت.

محمد دهقان  در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه خراسان، در خصوص حادثه روز گذشته و غرق شدن يك دختر بچه 6 ساله در جكوزي اين مجموعه تشريح كرد: روز گذشته گروهي از بچه‌ها كه تعداد آن‌ها حدود 14 تا 15 نفر مي‌شد از سوي مهدكودك در قسمت آموزشي اين مجموعه حاضر شدند و پس از تایم 1.5 ساعته شيفت خود، زماني كه مربيان كودكان را براي گرفتن دوش و حضور در رخت‌كن مي‌برند، متوجه مي‌شوند كه يكي از بچه‌ها كم است.

وي ادامه داد: در این حين که یکی از كودكان به طبقه ديگر منتقل مي‌شوند، يكي از اين بچه‌ها گویا به دلیل اینکه به دنبال سرويس بهداشتي بوده و طبقات را گم مي‌كند، وارد قسمت جكوزي مي‌شود. جکوزی در آن شيفت خاموش و كاملا تعطيل بوده است. در همين حين گويا داخل حوضچه جكوزي كه 90 سانتيمتر ارتفاع آن بوده است، سقوط كرده و دچار غرق‌شدگي مي‌شود.

دهقان ادامه داد: مي‌توان گفت فاصله بين غرق شدن تا پيدا شدن اين كودك 5 تا 10 دقيقه زمان برده است که بلافاصله پس از اطلاع از اين حادثه، کودک به بيمارستان امام رضا(ع) منتقل داده شده اما متاسفانه دير شده بود و اين دختر 6 سال فوت مي‌كند.

مدير مجموعه آبي پارك ساحلي آفتاب در پاسخ به اين كه چرا هيچ نيرويي در آن قسمت وجود نداشته و يا با مانعي تعطيلي آن قسمت مشخص نشده بود گفت: هيچ وقت فكر آن را نمي‌كرديم كه چنين اتفاقي بيفتد و يكي از بچه‌ها به طبقات بالاتر برود و براي ما قابل پيش‌بيني نبود.

وي در خصوص اينكه گفته مي‌شود اين مجموعه چندي پيش تعديل نيرو كرده است، به دليل كم بودن تعداد نيروها احتمال اين اتفاق بالا رفته است اذعان كرد: چنين موضوعي وجود ندارد و در آن ساعت همه نيروها شامل مربيان، ناجيان و خدمات به اندازه كافي در محل حضور داشتند.

دهقان با اظهار تاسف از این اتفاق تاكيد كرد: با توجه به حضور كارشناسان و بازرسان در محل حادثه اين موضوع در حال بررسي است و طي روزهاي آينده نتيجه آن اعلام خواهد شد با اين حال مجموعه داراي بيمه حوادث است و افراد نيز شامل بيمه ورزشي و حوادث مي‌شوند و ديه كامل به اين فرد اختصاص مي‌يابد با اين حال تمام نتايج به اين مربوط مي‌شود كه چقدر مجموعه مقصر شناخته شود.

وی خاطرنشان كرد: مجموعه پارك ساحلي آفتاب درحال حاضر باز بوده و به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار