مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تآکید کرد:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بر عزم همگانی دستگاه ها و ستاد اصلی برای به ثمر نشستن هر چه بهتر طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد۔
کد خبر: ۶۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 01 September 2018

محمد صادق کریمی کیا با اشاره به شعار استاندار خوزستان مبنی بر اینکه «هیچ کودکی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند»، اظهار کرد: امسال هم توانستیم اعتبار طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل را در شورای اجتماعی کشور مصوب کنیم۔

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۳۱ دانش آموز توسط استانداری خوزستان با همکاری اداره بهزیستی استان، آموزش و پروش خوزستان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مؤسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد استان شناسایی و راهی مدرسه شدند۔

مدیر کل امور اجتماعی با بیان اینکه کار اجرایی این طرح از ماه گذشته آغاز شده تصریح کرد: ابلاغ به فرمانداران انجام شده و همچنین بخشداران و دهیاران موظف هستند در حوزه متبوع خود افراد بازمانده را شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی کنند تا مراحل ثبت آنها تا مهر ماه انجام شود.

کریمی کیا، دفاتر توسعه محلی و تسهیلگری و پایگاه های خدمات اجتماعی بهزیستی را از دیگر منابع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد و افزود: با توجه به تجربه سال گذشته مجموعه استانداری در طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، امسال قصد داریم از تمامی ظرفیت های موجود برای جذب بیشتر دانش آموزان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه جلسات این اداره کل مدیران مدارس در مناطق کم برخوردار و روستاهای استان باید بسیج شوند و اسامی دانش آموزان زیر ۱۴ سال که تاکنون در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام نکرده اند را برای پیگیری و علت یابی به بهزیستی اعلام کنند۔

کریمی کیا، عنوان کرد: دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان توسط این دستگاه ها رصد شوند تا اگر بازمانده از تحصیلی وجود داشته باشد، شناسایی و جذب شوند۔

مدیر کل امور اجتماعی در پایان با بیان اینکه عوامل مختلفی مانع از حضور کودکان در مدرسه می شود، از مطبوعات و خبرگزاری های استان و همچنین صدا و سیما خواست همچون سال گذشته در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برای شناسایی بیشتر بازماندگان کمک کنند۔

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار