با حضور جمعی از مسئولان شهری سبزوار نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 22 July 2015

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ظهر امروز در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در محل مجتمع اسرار این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری و همراهی موسسه قرآنی بیت‌الحفاظ مکتب نرجس ایجاد شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه دارای 15 غرفه است که در آن آثار و دستاوردهای موسسات قرآنی از سراسر کشور به نمایش گذاشته شده است.

محبوبه طبسی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت به عنوان بخشی از همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور موسسات بین‌المللی فعال در حوزه قرآن کریم، مرکز تولیدات فرهنگی هنری کوثر قم، امور نمایشگاه‌های و بین‌الملل دانشگاه اسلامی نور، آستان‌قدس رضوی، موسسه منتظران ظهور مشهد و جامعه قاریان مشهد برگزار شده است.

طبسی با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردها و محصولات فرهنگی و قرآنی این موسسات به نمایش عموم گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که روزانه بیش از 800 نفر در دو نوبت صبح و عصر از نمایشگاه بازدید کنند که در همین راستا ویژه برنامه‌هایی در حاشیه این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه ایجاد غرفه عفاف و حجاب است، گفت: این غرفه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و آشنایی بانوان با اصل و حقیقت حجاب به عنوان یک پوشش زینت‌بخش برای بانوان ایجاد شده است که محصولات خوبی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند.

طبسی به برگزاری کارگاه فاطمیون نیز اشاره کرد و افزود: این کارگاه در راستای توسعه فرهنگ فاطمی و با محوریت آشنایی با ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س)، عفاف و حجاب، فرزندپروری و همسرداری با حضور اساتید برتر این حوزه از فردا برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم دبیر ستاد برگزاری همایش ملی نهج‌البلاغه‌شناسی سبزوار با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان یکی از فعالیت‌های جانبی این همایش برگزار شده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه سعی شده تا به همه رده‌های سنی توجه شود.

اعظم‌السادات برغمدی با بیان اینکه در این نمایشگاه قرآنی غرفه‌ای برای کودکان در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما آشنایی کودکان با فرهنگ قرآنی است که اگر این موضوع به خوبی مورد توجه واقع شود بخش مهمی از نیازهای فرهنگی و اخلاقی جامعه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نمایشگاه جدا نبودن فرهنگ قرآن از فرهنگ اهل بیت(س) است، ادامه داد: ما معتقدیم که قرآن و اهل بیت(س) در کنار یکدیگر معنا می‌دهند و بر همین اساس از موسسات قرآنی دعوت به کار شده که در این دو حوزه فعالیت می‌کنند.

در پایان این مراسم از 120 تن از حافظان، قاریان و برترین‌های آزمون سراسری قرآن کریم در رده‌های سنی کودک و نوجوان تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار