استاد برجسته حوزه علمیه خراسان بر لزوم توجه به ثقلین در تدوین سند چشم انداز این حوزه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 22 July 2015
آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار با جمعی از مسئولان مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان و ارائه سند چشم انداز این حوزه با بیان اینكه انگیزه موجب می شود تا افراد فعالیت خود را به خوبی انجام دهند و كم كاری نكنند، ابراز داشت: اساتید نیز می بایست به طلاب توصیه كنند كه داشتن سرمایه اخلاقی مهم‌ترین بخش شغل روحانیت است و بدانیم كه این، آن مهمترین كار است.

وی داشتن برنامه را شرط دیگر موفقیت و تقویت فعالیت‌ها دانست و اظهار داشت: این امر نیز باید با آگاهی دادن و تذكر دنبال شود زیرا بسیار اثرگذار است.

این استاد برجسته حوزه علمیه مشهد در ادامه با اشاره به اینكه تمام آموزش‌ها برای تحقق دستورات ثقلین یعنی قرآن و اهل بیت(ع) است، توصیه كرد: مسائل اخلاقی و اعتقادی در تبلیغ مطرح شود و همت بر استفاده از قرآن و حدیث باشد.

وی درباره سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان گفت: وقتی انسان به این نتیجه برسد كه از ثقلین بهره ببرد، متوجه می شود كه با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و در واقع به اهمیت این كلام نورانی می رسد و این نكته ای است كه باید در سند چشم انداز مورد توجه باشد.

آیت‌الله سیدان درباره تلبس و لباس روحانیت نیز مواردی را تذكر داد و گفت: اگر علم طلاب ممتاز با اخلاق و رفتار همراه شود، نسبت به سایران برتر و كمال ارزش است.

وی افزود: بردباری، امانت، صداقت، پاكی و... در راستای درست علم به كار می‌رود وگرنه این دانش ارزشی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار