صعود والیبالیست‌های اصفهانی به نیمه‌نهایی کشور، قهرمانی شطرنج ایران در آسیا و مشخص شدن جایگزین رونالدو از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۳۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 28 July 2018

به گزارش تابناک : در روز 5 مرداد‌ماه علاوه بر این‌که تیم فوتبال سپاهان در هفته نخست لیگ برتر به تساوی رسید، تیم والیبال دختران اصفهان به نیمه‌نهایی مسابقات کشوری صعود کرد؛ همچنین تیم ملی شطرنج قهرمان آسیا شد.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ فصل هجدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال که از پنج‌شنبه آغاز شده بود دیروز نیز ادامه یافت که در یکی از دیدارها دو تیم سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان به مصاف هم رفتند؛ این بازی به دلیل تخلف هواداران سپاهان در فصل گذشته بدون حضور آن‌ها برگزار شد.

نفتی‌ها هم که از تساوی خارج از خانه در نخستین بازی لیگ‌شان راضی بودند با ارائه یک بازی تاخیری و تدافعی راه‌های نفوذ را بر طلایی‌پوشان بستند تا این بازی همچنان بدون گل به پایان برسد.

✅ در مسابقات والیبال جوانان دسته یک کشور دختران بلند‌قامت استان اصفهان با پیروزی سه بر یک مقابل تیم  البرز به مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات راه یافتند؛ دختران اصفهانی در مرحله نیمه‌نهایی دسته یک والیبال جوانان کشور امروز از ساعت 12 به مصاف تیم اراک میزبان این دوره از مسابقات می‌روند.

✅ تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 20 و 45 دقیقه شب پنج‌شنبه در هفته نخست لیگ برتر به مصاف نساجی قائمشهر رفت و به پیروزی یک بر صفر رسید.

گابریل هرناندز تک گل این بازی را برای ذوبی‌ها به ثمر رساند تا سبز‌پوشان بعد از 7 سال در اولین دیدار خود در لیگ برتر به پیروزی رسند.

✅ در هفته چهارم لیگ برتر فوتسال امروز و از ساعت 17 تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در سالن پیروزی اصفهان به مصاف پارسیان شهر قدس رفت؛ این بازی در پایان با نتیجه 8 بر 3 به سود گیتی‌پسند خاتمه یافت تا این تیم با کسب سومین برد خود 10 امتیازی شود.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ تیم ملی والیبال جوانان ایران دیروز در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر تایلند قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر یک (25–14 25–18 15–25 25–14) حریف خود را شکست دهد.

شاگردان بهروز عطایی با این نتیجه راهی فینال شدند و جواز حضور در رقابت‌های جهانی را هم کسب کردند.

✅ تیم ملی شطرنج مردان ایران برای نخستین‌بار در تاریخ شطرنج کشور به عنوان قهرمانی رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا رسید و تیم بانوان نیز به مقام سوم دست پیدا کرد؛ مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا از دیروز به میزبانی همدان آغاز شده و تا 13 مرداد‌ماه ادامه دارد.

✅ تیم ملی هندبال ساحلی ایران در آخرین دیدار خود در دور دوم مسابقات قهرمانی جهان در کازان روسیه با نتیجه 2 بر یک در مقابل مجارستان مغلوب شد؛ ایران در دور دوم مسابقات با تیم‌های اسپانیا، مجارستان، ویتنام، اروگوئه و کرواسی هم‌گروه بود که قبل از این ساحلی‌بازان ایران جز هشت تیم نهایی مسابقات جهانی روسیه قرار گرفته بودند.

✅ دومین دوره مسابقات قهرمانی تیمی گرنداِسلم برگزار شد که نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها با تیم چین یک مبارزه کردند که در این مرحله با نتیجه 65 بر 55 نتیجه را واگذار کردند؛ تیم ایران امروز برای کسب عنوان سومی این رقابت‌ها باید با یکی از تیم‌های ژاپن، قزاقستان، ساحل عاج مبارزه کند.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ روزنامه مارکا اسپانیا یک نظرسنجی برگزار کرد که تا بهترین مهاجم برای پر کردن جای خالی کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی در رئال را انتخاب کند.

در این نظرسنجی 200 هزار نفر شرکت کردند که هری کین با کسب 26 درصد آراء بهترین گزینه برای جانشینی رونالدو انتخاب شد؛ ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن نیز با کسب 14 درصد آراء در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

✅ درک نوویتسکی، سنتر آلمانی تیم دالاس موریک برای بیست‌ و یکمین سال متوالی، قرارداد خود را با این تیم در لیگ بسکتبال آمریکا تمدید کرد تا یک رکورد جدید در NBA از خود به جا گذاشته باشد.

بازیکن 40 ساله دالاس در فصل پیش رو پنج میلیون دلار ار تیمش دستمزد می‌گیرد که یک رکورد جدید در NBA از خود به جا خواهد گذاشت.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار