رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی گفت: هیئت کاراته خراسان رضوی بودجه کافی برای اجرای امور اضافه نداشته اما انتظار دارند که هیئت با همین بودجه بتواند کار خارق العاده انجام دهد.
کد خبر: ۶۳۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 26 July 2018

به گزارش تابناک : کاراته ورزشی بسیار پر تحرک بوده و برای آن مسابقات استانی و کشوری متعددی تشکیل می‌شود، ورزشکاران کاراته در خراسان رضوی یکی از قوی‌ترین تیم‌های کشور هستند.

محمد حجتیان؛ رئیس هیئت کاراته خراسان رضوی، در ارتباط با مسابقات مختلف کاراته در سطوح گوناگون اعم از استانی و کشوری توضیحاتی ارائه کرده است، همچنین در ارتباط با حمایت‌های این هیئت از ورزشکاران توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

ورزشکاران کاراته چه چوایزی در مسابقات کشوری، استانی و نظایر آنها توسط هیئت کاراته خراسان رضوی به عنوان تشویق کسب می‌کنند؟

به دلیل بالا بودن تعداد ورزشکاران مقام‌آور در سطوح مختلف نظیر کشور و خراسان رضوی، مسابقات جوایز خاصی نداشته، ورزشکاران به چندین دسته چندنفره تقسیم می‌شوند، به عنوان مثال اوزان مختلفی در حال فعالیت هستند، همچنین بخش‌های آنها با یکدیگر متفاوت است، بنا بر این نمی‌توان از تمامی آنها قدردانی کرد.

البته وجود اسپانسر می‌تواند سبب اهدای جوایز برای ورزشکاران شود و بتواند با ایجاد انگیزه، ورزشکاران را به سطوح بالاتری هدایت کند، در صورت ورود اسپانسر و اهدای محصولات خود به عنوان جوایز به ورزشکاران، برای دو طرف تأثیرات مثبتی  را در بردارد، این جوایز می‌تواند حتی جوراب و تی‌شرت باشد.

برخی از سالن‌های ورزشی ورودی بیشتری گرفته و جوایز مختلفی به ورزشکاران مقام‌آور اهدا می‌کنند اما هیئت کاراته خراسان رضوی تنها مبلغ 20 تا 30 هزار تومان ورودی گرفته و این مقدار برای سایر امکانات پرداخت می‌شود، بودجه‌ای از این طریق باقی نمانده که بتوان با آن جوایز ارزشمندی اهدا کرد.

به چه میزان توسط هیئت کاراته خراسان رضوی از ورزشکاران مدال‌آور تجلیل به عمل می‌آید؟

تجلیل‌ از ورزشکاران به سطح مسابقات و میزان بودجه هیئت بستگی دارد، برخی مواقع این هیئت بودجه کافی را برای تجلیل و قدردانی از ورزشکاران سطح بالای خود ندارد، در برخی از موارد نیز در یک ماه تعداد بسیاری از ورزشکاران می‌توانند رتبه مطلوبی را در مسابقات مختلف کسب کنند.

در هر صورت هیئت کاراته خراسان رضوی تلاش خود را برای تحقق این امر به کار می‌برد، در صورت فراهم بودن شرایط به طور کامل از آنها قدردانی شده و تجلیل به عمل می‌آید، این هیئت سعی بر برگزاری مراسم مختصری با عنوان تجلیل در هر هفته برای دو ورزشکار داشته که تاکنون در این امر موفق شده است.

خانواده به چه میزان می‌تواند در رشد و ارتقاء فرزندان ورزشکار و مدال‌آور خود تأثیرگذار باشند؟

البته بیشترین تأثیر در ورزشکاران را خانواده این افراد می‌گذارند، آنها می‌توانند با تشویق، حمایت و همراهی فرزندانشان، مسیر همواری برای پیشرفت ورزشکاران فراهم سازد، هیئت تنها می‌تواند در هفته خانواده دو ورزشکار را به دعوت فراخواند و لوح و تندیسی به ورزشکاران اهدا کند.

با وجود کمبود بودجه، هیئت با همان مقدار منابع مالی خود این مراسم را برگزار کرده و به ورزشکاران خود اهمیت می‌دهد اما زمینه وجود انگیزه اصلی را تنها خانواده‌ها می‌توانند در این افراد به وجود آورند، در واقع هیئت تمامی ورزشکاران را حمایت می‌کند اما با خانواده ورزشکاران قدرتمند و پر مدال جلسه گذاشته و تلاش بسیار ورزشکاران را به اطلاع خانواده می‌رساند.

هیئت کاراته خراسان رضوی طی جلسات مذکور چه نکاتی را حائز ذکر دانسته و چه اموری انجام می‌دهد؟

این هیئت در این جلسات به خانواده ورزشکار مژده احتمال پذیرفتن فرزندشان به عنوان عضو تیم ملی در صورت حمایت بیشتر را داده و خانواده فرد نیز با پی بردن به این موضوع که فرزند خود تاکنون افتخار آفرینی کرده، به آنها بیش از پیش توجه می‌کنند، تأمین تغذیه وی به نحو صحیح‌تری پیگیری شده و تمرینات نیز به طور متداول اجرا می‌شود.

علاوه بر موارد مذکور، مربیان بهتری در دسترس ورزشکاران قرار گرفته و میزان حمایت‌ها از ورزشکاران افزایش می‌یابد، در حال حاضر هیئت کاراته خراسان رضوی در حال فرهنگسازی در زمینه درک ورزشکاران قدرتمند و مستعد توسط خانواده آنها و حمایت این افراد است.

آیا این مراسم به طور منظم برگزار شده و دارای مشکل خاصی نیست؟

به عنوان مثال، در چندین هفته اخیر علی اورعی؛ قهرمان جهانی کاراته از مسابقات کاراته بازگشت و به همراه صدا وسیما از وی استقبال به عمل آمد، همچنین هیئت کاراته خراسان رضوی، ورزشکارانی که از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار نیستند را به اسپانسرها معرفی می‌کند.

در صورت معرفی ورزشکار و ذکر تعداد مقام‌های وی، اسپانسرها نیز از این دسته از افراد حمایت کرده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند، در حال حاضر هیئت کاراته خراسان رضوی امور عادی انجام نمی‌دهد و در حال برنامه‌ریزی مفید و پایه گذاری این ورزش در استان است.

در صورت بهبود شرایط مالی در هیئت کاراته خراسان رضوی، برنامه‌های هیئت بیشتر می‌شود؟

هیئت کاراته خراسان رضوی در ابتدا باید امور خود را با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی پیش ببرد تا خود بتواند در امور خود کنترل کاملی داشته باشد و مسائل دیگری را نیز اجرا کند، در صورت رعایت برخی نکات، این هیئت می‌تواند در امور خود بهتر از گذشته گام بردارد.

در راستای این امر توسط هیئت کاراته خراسان رضوی تاکنون کاری انجام شده است؟

بله؛ در بحث داوری، داوران فعال در هیئت کاراته خراسان رضوی اشل می‌گیرند، هیئت نیز اشل‌های کمتری ارائه داد و به تازگی با ممانعت از این امر توانست از محل مسابقات ویدیو چک تهیه کند، این هیئت برای نخستین بار امر مذکور را اجرا کرده و توسط این امر تمامی اختلاف‌ نظرها و شکایات برطرف شد.

همچنین هیئت کاراته خراسان رضوی با رعایت برخی نکات و حذف امور اضافی، توانست برای نخستین بار لیگ استانی کاراته را در بخش آقایان برگزار کند، این هیئت در صدد برگزاری بخش بانوان نیز در مردادماه است، به طور کلی هیئت بودجه کافی برای اجرای امور اضافه نداشته اما توسط سایرین انتظار می‌رود که هیئت با همین بودجه بتواند امور شاهانه‌ای انجام دهد.

مسابقات مختلف به چه میزان می‌تواند سطح ورزشکاران را ارتقاء دهد؟

مسابقات بهترین مکان برای پی بردن به سطح ورزشکاران است، یک ورزشکار حتی چندین روز تمرین کند و تکنیک‌های مختلفی را فرا گیرد نمی‌تواند به مهارتی که در مسابقات به دست می‌آید برسد، در واقع مسابقات می‌تواند به صورت مستقیم بر سطح ورزشکار تأثیر بگذارد.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار