رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: امسال ۱۰ هزارو ۹۱۵ نفر از استان خراسان رضوی عازم حج تمتع می شوند که ۴۵۰ نفر از تربت حیدریه می باشند.
کد خبر: ۶۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 27 June 2018

به گزارش تابناک : محمد جواد شاد رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در برگزاری دوره توجیهی حج تمتع شهرستان تربت حیدریه که با حضور مسئول حراست سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، امام جمعه و برخی مسئولین شهرستانی در محل تالار قصر نور برگزارشد گفت: این سفرب هترین و بی نظیرترین سفردرحیات ماست و هیچ سفری در دنیا قابل قیاس با این سفر نیست، پس باید در این سفر توجه و اهتمام ویژه به معنویات شود اگر غیر از این باشد هیچ دستاورد معنوی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این سفر، سفر به سوی خدا و رسول خداست پس باید سعی و تلاش ما رعایت ادب و احترام در محضر خدا و رسول خدا و مومنین باشد، افزود:خادمین درسازمان حج و زیارت با توجه به اهمیت موضوع تمام هم وغم خود را گذاشته اند تا در این سفر معنوی شما بتوانید از اقیانوس معنویت استفاده کنید.

شاد افزود: سالانه ۳ و نیم میلیون نفر از اقساط نقاط دنیا وارد عربستان می شوند که اهم مسائلی که باید به آن توجه کرد حقوق الهی و بندگان است و ما باید قوانین ومقررات کشور عربستان را رعایت کنیم، بنای ما انجام مناسک حج، وحدت وانسجام اسلامی است و بهترین نقطه مشترک ما حج، قرآن، قبله و پیغمبر رحمت می باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت مسئولیت اصلی کاروان را از ابتدا تا انتهای سفر بر عهده مدیران کاروان دانست و گفت: مدیران و روحانیون کاروان‌ها حلقه وصل زائران با سازمان هستند و اجرای دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان که با نشست‌های کارشناسی به جمع بندی رسیده و ابلاغ شده است، با مدیران کاروانها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات آماده شده که شامل استقبال زائرین از فرودگاه ، اسکان زائرین در مدینه و مکه، تغذیه و تدارکات می باش، اظهارداشت:لازم است که مدیران کاروان‌ها در جلسات آموزشی توضیحات لازم را در این رابطه با امنیت به زائرین ارائه کنند.

شاد در ادامه به وضعیت اسکان زائران در شهر مدینه و تخریب هتل‌های اطراف مسجدالنبی (ص) اشاره کرد و افزود: وضعیت هتل‌ها در شهر مکه مناسب است و مشکلی برای اسکان وجود ندارد، اما در مدینه وضعیت هتل ها متفاوت است.

وی افزود: از چهار سال پیش طرح توسعه مسجدالنبی (ص) شروع شده و با تخریب هتل های منطقه مرکزی، مدینه با کمبود جدی هتل مواجه شد که البته این مشکل همه کشورها را درگیر کرده و مدت زمان اقامت زائران را به حداقل رسانده است که مدت زمان اقامت در مدینه ۵ روز است و مکه مدت اقامت سقف ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در بدترین موقعیت ودیپلماتیک در عربستان قرار داریم ولی به توافق رسیدیم حج را درامر سیاست قرار ندهیم وما باید حج را انجام دهیم.

وی به شعار سال جاری یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده با مجموعه‌های بزرگ و فعال، زائران می‌توانند خرید سوغاتی خود را با محوریت کالای ایرانی از این فروشگاه‌ها تهیه کنند ولی بهترین سوغاتی دورکعت نماز است.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار