معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر از 72 شهرستان خراسان رضوی، 22 شهر با بحران آب مواجه هستند.
کد خبر: ۶۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵ 15 July 2015
سیدسعید مدرسی در شصت و سومین جلسه اداری شورای شهرستان در تالار شورای شهر در شهرداری مرکز اظهار داشت: مهم‌ترین مشکلات آبفای خراسان رضوی کمبود اعتبارات و بحران آب محسوب می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 72 شهرستان خراسان رضوی، 22 شهر با بحران آب مواجه هستند، تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و بارش کم باران پیش‌بینی می‌شود در سال 1404، 71 شهر از این استان با بحران آب مواجه شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، ملک آباد را یکی از این 22 شهر بحران آب در این استان دانست و افزود: با وجود این که در سال 89 دو حلقه چاه در ملک آب با ظرفیت شش لیتر آب بر ثانیه و با اخذ مجوزهای مختلف حفر شده است، اما متأسفانه حداکثر نیاز مردم این شهر، 12 لیتر بر ثانیه است و چاه‌ها نمی‌توانند این نیاز را برآورده سازند.

مدرسی از آغاز مطالعات کاربردی انتقال آب به ملک آباد از سد دوستی خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبارات شرکت آبفای خراسان رضوی 43 میلیارد تومان بوده است که این رقم امسال با 10 درصد کاهش در نظر گرفته شده لذا شرکت آبفا نمی‌تواند از عهده مخارج طرح‌های تصویب شده انتقال آب به ملک‌آباد برآید بنابراین ما نیازمند اختصاص بودجه ملی و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار