تردد خودروهای شخصی پلاک زوج، امروز در مشهد ممنوع است.
کد خبر: ۶۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 31 May 2018

به گزارش تابناک : دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: به  علت شدت آلاینده های هوا تردد خودروهای شخصی پلاک زوج تا ساعت 24 امشب در مشهد ممنوع است اما خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.

حمید صالحی افزود : پلیس راهور هم از تردد  همه خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری می کند.

هوای مشهد از دو روز گذشته در وضع اضطرار و  ناسالم قرار گرفته است.

 منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده و هوای مشهد را متاثر کرده است.

در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک ها ونیز تعطیلی مدارس و مهد کودک ها طی امروز و دیروز، شهرداری  هم از همه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی ها در سطح شهر می شود جلوگیری می کند و همه  تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد تعطیل  شد.

مصرف سوخت مایع  هم در همه نیروگاه های مشهد در روزهای پایانی هفته ممنوع اعلام شد.

واحدهای سیار اورژانس در نقاط پرتردد مستقر شده اند.

به علت تداوم آلودگی هوا مدارس نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در همه مقاطع تحصیلی امروز پنجشنبه دهم خرداد نیزتعطیل  و  امتحانات پیش بینی شده در مدارس لغو شد.

خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات  لغو شده دیروز و امروز مدارس ، پس از اتمام فرآیند امتحانات خرداد 97 با تایید شورای مدرسه برگزار خواهد شد.

از  همه شهروندان خواسته شده است: در این شرایط نهایت همکاری را داشته باشند و جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به حضور در شهر از ماسک های مناسب استفاده کنند.

گروه های حساس چون بیماران تنفسی ، قلبی و عروقی ،خردسالان و سالمندان در شهر تردد نکنند.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار