بیشتر قارچ‌های سمی دارای شکاف و پرده‌ای نازک، رنگ قهوه‌ای روشن، کلاهک دارای بافت اسفنجی در تنه خود با غلاف یا پوشش دوجداره است.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 30 May 2018

به گزارش تابناک : مصرف قارچ‌های سمی در برخی از استان‌های کشور مشکلات را برای شهروندان ایجاد کرد که به‌دنبال این خبر بازار قارچ را در سایر استان‌های کشور تحت تأثیر قرار داد.

* قارچ‌های سمی بازار قارچ مازندران را تحت تأثیر قرار داد

یک مدرس فنی‌وحرفه‌ای در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بحث قارچ‌های سمی موجب شد تولیدکنندگان ما متضرر شوند.

مهران مشک‌آبادی ادامه داد: قیمت تمام‌شده هر کیلو قارچ 4 هزار و 500 تومان است ولی درحال حاضر قیمت قارچ در بازار 4 هزار تومان است.

وی بیان کرد: شاهد این هستیم برخی افراد از قارچ‌های جنگلی استفاده می‌کنیم درحالی‌که اصلاً توصیه نمی‌شود.

کارشناس قارچ در استان‌های گیلان، مازندران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، اردبیل و تهران تصریح کرد: بیشتر قارچ‌های سمی دارای شکاف و پرده‌ای نازک، رنگ قهوه‌ای روشن، کلاهک دارای بافت اسفنجی در تنه خود با غلاف یا پوشش دوجداره است.

مشک‌آبادی بیان کرد: از نظر بهداشتی مصرف قارچ‌های جنگلی توصیه نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه قارچ‌های پرورشی صد در صد سالم و بهداشتی هستند، خاطرنشان کرد: قارچ‌های پرورشی به هیچ عنوان سمی نیست.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در کشور ما 50 گونه سمی وجود دارد که از مهم‌ترین نشانه‌های آن این است بیشتر قارچ‌های سمی رنگی هستند.

* مردم نباید هر قارچی را به‌راحتی مصرف کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: موردی از قارچ‌های سمی در مازندران نداشتیم ولی مهم‌‌ترین مهم مدیریت آن است.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه مردم نباید هر قارچی مصرف کنند، افزود: مردم از قارچ‌های دارای بسته‌بندی بهداشتی مصرف کنند که هیچ مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یک سری قارچ محلی در جنگل دیده می‌شود که مردم نباید هر قارچی را به‌راحتی مصرف کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: توصیه نمی‌کنیم قارچ‌های بدون شناخت مصرف شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار