فرمانده انتظامی شرق تهران خبر داد
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف 110 میلیارد ریال کالای قاچاق در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 29 May 2018
 
 فارس: عبدالرضا ناظری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص کشف سوله قاچاق در این شهرستان اظهار کرد:‌ مبارزه بی‌امان با کالای قاچاق در فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس و اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی این فرماندهی منجر به شناسایی محل دپو کالای خواب، لوازم بهداشتی، کالاهای مرتبط با کودکان و ... قاچاق که تماماً برندهای مطرح و غیرمطرح شد.

وی بیان کرد: این سوله طی شش‌ماه اخیر محل نگهداری کالاهای قاچاق در اطراف شهرستان پردیس بوده که این محل با هماهنگی مقام قضایی بازرسی و اقلام بسیار زیادی در این محل کشف و دستورات لازم برای پلمب و بررسی‌های بیشتر در این راستا صادر شد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: ارزش‌گذاری اولیه و ریالی اجناس کشف‌شده بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد و پرونده اولیه تنظیم و تحویل تعزیرات حکومتی شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی این محل پلمب شد و طی روزهای آینده با تحقیق و بررسی بیشتر و نظر کارشناسان گمرک اقدامات بعدی انجام می‌شود.

ناظری با بیان اینکه تاکنون از سوی مالکان هیچ‌گونه اسناد و مستندات گمرکی ارائه نشده است، اظهار کرد: این سوله پروانه انبارداری ندارد و کالاهایی که در این محل است عمدتاً نامرغوب و از کشورهای جنوب شرق آسیا وارد شده و نمونه داخلی آن‌ها با کیفیت بسیار بالاتری در کشور تولید می‌شود و در سال حمایت از کالای ایرانی باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد و نباید اجازه ورود این اجناس قاچاق را به بازار بدهیم.

وی اظهار کرد: با ورود این اجناس به کشور به اقتصاد، بازار ارز و تولیدکنندگان داخلی ضربه وارد می‌شود، واردات بسیاری از اجناسی که در این سوله نگهداری می‌شود اصلاً لزومی ندارد و به عنوان لوازم لوکس و کم‌مصرف در بازار محسوب می‌شوند، اجناسی مانند حوله، روتختی، کالاهای مختلف خواب، لوازم بهداشتی و ... در این محل برای ورود به بازار نگهداری می‌شد.

 

 

وی بیان کرد: برندها و کالاهایی معتبر جهانی نیز در این سوله وجود دارد که ما منتظر ارائه اسناد و مدارک گمرکی آن هستیم، اسناد ارائه شده توسط کارشناسان پلیس آگاهی ناجا، بررسی و اظهارنظر پایانی را اعلام خواهند کرد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با کسانی که اقدام به واردات کالای قاچاق می‌کنند، تصریح کرد: قطعاً با عزم بالایی که در ناجا و دستگاه قضایی وجود دارد امسال در سال حمایت از کالای ایرانی، ناجا عزم خود را جزم کرده و برخورد با کالای قاچاق جزء اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: همان‌گونه که سال قبل نیز مبارزه با کالای قاچاق را در دستور کار داشتیم اما امسال شدیدتر از سال قبل برخورد خواهیم کرد، سردار فرماندهی ناجا برخورد با کالای قاچاق را ابلاغ کردند و تمام عوامل ناجا در این حوزه به خصوص عوامل پلیس آگاهی با این مقوله برخورد خواهند کرد.

ناظری تصریح کرد: کسانی که مبادرت به ورود کالای قاچاق، نگهداری و دپو و توزیع آن در بازار می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد و جریمه‌های سنگین مالی متوجه این افراد خواهد بود، همچنین مجازات دیگری که در قانون پیش بینی شده را تحمل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با دستورات مساعد دستگاه قضایی و تلاش پلیس انتظامی ویژه شرق استان تهران برخوردهای خوبی را در این حوزه داشته که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق را در این حوزه کشف کرده و این عملکرد نشان‌دهنده این است که عزم ما برای برخورد با این جرائم جزم است.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خصوص اینکه سرنوشت این اجناس و کالاها چه خواهد بود، گفت: معدوم‌سازی این‌گونه اقلام کمی طولانی است اما طی دو ماه اخیر در شهرستان پردیس سوله لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تاریخ گذشته و قاچاق کشف شد که طی چند روز اخیر مجوز معدوم‌سازی اجناس توسط وزارتخانه مربوطه صادر و غیربهداشتی بودن آنها تشخیص داده شده است.

وی اظهار کرد: این اجناس به زودی معدوم خواهد شد اما سرانجام تمام این اجناس در صورت عدم ارائه مستندات گمرکی و قانونی نابود خواهند شد، به غیر از این مورد و معدوم‌سازی به هر شکل این اجناس وارد بازار شوند آن ضربه‌ای که به اقتصاد ما وارد می‌شوند بسیار شدید است و آسیب جدی به تولیدکنندگان وارد خواهد شد.

 

 

ناظری افزود: به غیر از معدوم‌سازی، به هر شکلی که این اجناس وارد بازار شوند ضربه‌ای به اقتصاد شدیدی به اقتصاد ما وارد می‌کنند و آسیب جدی به تولیدکنندگان خواهند زد.

وی در خصوص اینکه شرق استان تهران بستر مناسبی برای نگهداری کالای قاچاق شده است، اظهار کرد: خواستگاه کالای قاچاق در کشور ما استان تهران است و این اجناس از بازار تهران به سراسر کشور ارسال می شود که در شرق و غرب تهران سوله هایی وجود دارد که در گذشته محل تولید و اشتغال در این کشور بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران بیان کرد: در گذشته این سوله نیز محل دپوی مواد اولیه ساختمان سازی و لوازم بهداشتی مورد استفاده در این حوزه بود اما امروز به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده است، این گونه سوله ها که در گذشته دامداری، محل تولید کالاهای ایرانی، صنعتی و ... در این منطقه بسیار زیاد بوده که از چرخه تولید و اقتصاد خارج شدند و به قاچاق روی آورند.

وی تصریح کرد: سود سرشار و بدون زحمتی که از این طریق نصیب این افراد، واسطه‌ها، محل‌های نگهداری می‌شده جذاب بوده اما به آسیبی به اقتصاد، صنعت تولیدکنندگان وارد می‌کردند فکر نمی‌کردند، پلیس شرق استان تهران امروز با اشراف اطلاعاتی خوبی که پیدا کرده با کمک اصناف و یاری صنوف مختلف به این حوزه وارد شده و با اطلاع‌رسانی خوب مردمی طی دو سال گذشته به شدت کشف کالای قاچاق افزایش داشته است.

 

 

ناظری تصریح کرد: این توفیق را مرهون همکاری خوب مردم میدانیم که به خوبی اطلاع‌رسانی می‌کنند و با همکاری و کارهای اطلاعاتی پرسنل پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران به همراه پلیس اطلاعات هر روز شاهد هستیم که متأسفانه در یکی از شهرستان‌ها موفق به شناسایی برخورد با این‌گونه افراد سودجو و فرصت‌طلب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کنند و امیدواریم روزی این مراکز به جای نگهداری کالاهای قاچاق و نامرغوب خارجی محل حضور جوانان هنرمند، سخت‌کوش و تولیدگر خودمان باشیم.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در پایان متذکر شد: با این اقدام چرخ تولید به حرکت درمی‌آید و بیش از پیش اقتصاد رونق می‌گیرد و شادابی در بازار به وجود بیاید و برای این هدف اقدامات و تدابیر پیشگیرانه این فرماندهی اعمال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار