به نظر میرسد کسی اقناع نشده ،بلکه مثل همیشه این حجب و حیا و این بی ریایی و این بی ادعایی عموم خانواده شهداءاست که قصد ادامه ماجرا را ندارند
کد خبر: ۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲ 19 February 2015
به گزارش تابناک ارومیه،جلسه ایی در ساختمان فرمانداری تکاب با حضور مسئولین محلی جهت تصویب طرحهای پیشنهادی کمیته ستاد برگزاری دهه فجر برگزار میگردد. در این جلسه مهدی قهرمانی فرماندار تکاب در سخنانی به مقام شهداء توهین کرده و آنها را به سخره میگیرد. ایشان در بخشی از سخنان خود میگویند :" من باورم این است که نباید به اینها(خانواده شهداء – نویسنده) توجه کرد حتی من وقتی در میاندوآب بودم یک پدر شهیدی آمده بود و در روستا می خواست نانوایی ایجاد کند و من گفتم نمی شود؛ او اعتراض کرد و من گفتم چون پدر شهید هستی من به تو نانوایی نخواهم داد."وقتی سخن فرماندار به این جا میرسد یکی از فرزندان شهید حاضر در جلسه اعتراض میکنند.

سپس در پایان جلسه اقای فرماندار در جمع بندی سخنان خود میگویند:" من به باور و اعتقاد قلبی خودم می گویم که سهمیه دانشگاه که برای فرزندان شهدا ، ایثارگران و جانبازان، رزمندگان قرار دادند خیانت به کشور بود. در جاهایی که جنبه رقابتی دارد نباید به اینها سهمیه اختصاص داده شود که حق مردم ضایع نشود." که این موضوع نیز مجددا مورد اعتراض فرزند شهید قرار میگیرد.

ایشان در پاسخ به اعتراض فرزند شهید ادامه میدهد:" این جا نمی شود خیلی از مسائل را گفت کسانی هستند که به اسم شهید هستند اصلا واقعا شهید نشده اند، اتفاقی روی مین رفته اند، ترکش اصابت کرده یا در نزاع های محلی کشته شده اند! و یا حتی کسانی هم هستند که در جنگ بوده اند و حالا شانس آورده اند و تیر به آنها اصابت نکرده ( در این لحظه یکی از نزدیکان فرماندار مسئول روابط عمومی فرمانداری به حالت تمسخر گفت که سعادت نداشته اند و با فرماندار باهم خندیدند) حالا سعادت نداشته اند.آنها چکار کنند و حتی این هم عادلانه نیست که به فرزندان شهدا بیشتر سهمیه بدهند و به آنها ندهند.من خودم از سهمیه استفاده کردم و خطاب به آن فرزند شهید گفت البته نه به اندازه شما! اما مردم حق دارند که علیه این سهمیه ناعادلانه حرف بزنند چون کسانی با رتبه 1200 قبول نشدند و فردی با رتبه 15000 قبول شده است و این شده است که نخبگان نابود شده اند و عده ای بی سواد مدرک گرفته اند

و من باز هم می گویم و باور و اعتقاد قلبی من این است که این خیانت به کشور بود و ما باید بگوییم که این بردارند و بیش از اینها نشود چرا که همه مردم حق دارند پس آنهایی که در جنگ نبودند چکار کنند؟!

آقای قهرمانی ادامه میدهد منظور من اینجا بیشتر کسانی است که در پزشکی و دکتری تحصیل می کنند  و جلسه را پایان داد.

بدنبال انتشار کامل سخنان فرماندار تکاب در اکثر سایتهای خبری استان،اعتراضات از سوی گروههای مردمی آغاز میشود.در شهر ارومیه گروهی اقامه دعوا میکنند.در شهر تکاب گروهی بیانیه صادر کرده و خواستار استعفای وی میشوند.

ایشان در واکنش به مطالب منتشر شده،موضوع توهین را تکذیب کرده و اظهار میدارند که من خودم برادر شهید بوده و هیچ توهینی به شهداء انجام نداده ام.

اما برخی رسانه ها برای اثبات موضوع سراغ سایر حاضرین در جلسه رفته و صحت و سقم موضوع را از آنان جویا میشوند که همگی حاضرین در آن جلسه ،سخنان گفته شده فرماندار که حاوی توهین به شهداء و خانواده شهداء بوده را تایید میکنند.

صیاد کرامتی جانشین فرمانده سپاه تکاب و حجت الاسلام محمدی امام جمعه تکاب از جمله اشخاصی بودند که موارد بالا را تایید کردند.

رفته رفته بر ابعاد اعتراضات افزود گردید .حتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه نیز در خطبه های نماز جمعه این موضوع را تلویحا تایید و آن را تقبیح کردند.

بگونه ایی که فرماندار مجبور به صدور بیانیه ایی شدند . در بخشی از این بیانیه آمده است :" اگر چنانچه سوء تفاهمی از این اظهارات پیش آمده که منجر به ناراحتی و تکدر خاطر شریف و محترم خانواده های معظم و معزز شهداء و ایثارگران گرانقدر که امام بزرگوارمان آنان را چشم و چراغ ملت ایران دانسته اند ،بنده از صمیم قلب از تمامی این عزیزان عذر خواهی نموده و سلامتی و طول عمر باعزت برای خانواده های معظم شهداء و ایثارگران در پرتو الطاف خداوند متعال و رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرزومندم."

اما داغ دل خانواده شهداء آرام نشد و اعتراضات بیشتر گردید .اما اینبار اعتراضات در راستای مسئولین استانی برای برکناری ایشان بود.اما مسئولین محترم استانی واکنش مناسب را از خود نشان ندادند.

اینبار فرماندار مجبور گردید تا برای اثبات ارادت خود به شهداء به دیدار خانواده شهداء برود. در آنجا نیز از ارادت خود نسبت به شهداء سخن گفت.

ایشان مجددا طی سخنانی از ماجرای پیش آمده عذرخواهی کردند.در خلال تشدید موضوع،اقای رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار طی سفری به تکاب با صدور بیانیه ایی از مقام شامخ شهداء و خانواده معظم آنها قدردانی کرد.

موضوع به وزارت کشور رسید و این وزارتخانه نیز طی نامه ایی ،هرگونه توهین به شهداء و خانواده محترم آنها را نابخشودنی دانست.

مشکل زمانی بیشتر بروز کرد که استاندار هرگز حاضر به تقبیح صریح موضوع نگردیده و هیچ اقدامی انجام ندادند.

زمان کوتاهی از موضوع سپری شده بود که یکی از سایتهای محلی،در گزارشی بسیار جانبدارانه تحت عنوان "صفر – صفر به نفع استانداری "ضمن طرفداری از فرماندار تکاب و  عدم واکنش استاندار محترم مطالبی را عنوان داشتند که عذر بدتر از گناه شد.

سایت تابناک ارومیه در  ادامه مطالب فوق و اتفاقات رخ داده مطالبی را ذیلا در مقابل نوشته های سایت محلی به رشته تحریر در آورده است .

اگر فرماندار تکاب سخنان بسیار تحقیر آمیزی در آن جلسه برعلیه شهداء بیان کردند – که حتما بیان داشته اند- از باب اعتقاد قلبی ،این سخنان را بر زبان جاری ساخته است ،به نظر نمیرسد که این بازی عاقبت صفر – صفر به نفع ایشان تمام شده باشد و اگر ایشان این سخنان را به زبان نیاورده اند چرا چندین بار با لحنی پشیمانانه و عقب گردی فاحش از مردم عذر خواهی کردند  و سایر مسئولین نیز سعی در توجیح سخنان ایشان داشتند.

اخیرا یکی از سایتهای خبری استانی در مقام دفاع از کار ایشان و کار مسئولین استانی دست به قلم شدند و مطالبی نوشتند که به نظر میرسد انصاف را در جانبداری رعایت نکرده ،چرا که هر انسان هوشمند با عقلی سلیم از کاری که با شعائر ملی و مذهبی و آرمانی یک کشور مغایرت دارد دفاع نمیکند هرچند که وام دار این طیف از انسانها باشد.

این سایت خبری در بخشی از سخنان خود آورده است :" رسانه های طرفدار دولت نهم که در شوک و یاس از سرخوردگی یکی از مدیران دولتی بابت مطالبی همه جا اصل گفته تکذیب شده و تعبیر به تفسیر به رای می گردید."

باید به این سایت محترم و همکار گرامی گفت ،تمامی کسانیکه در جلسه حضور داشتند سخنان ضد ارزشی فرماندار را تایید کردند و اگر اصل سخن تکذیب شده است چرا جناب آقای فرماندار چندین بار متن عذر خواهی منتشر کرده و معاون سیاسی استاندار مجبور به سفر به این شهرستان میشود؟

سایت خبری مذکور در بخش دیگری ازنوشته های خود آورده است :" استانداری چون مرجع اول و آخر تصمیم گیری در خصوص نصب یا عزل مدیران استانی است نمی توانست با سخنرانی یا طومار گروه های اجتماعی، طومار فرماندارش را بپیچد. چه، این عقب نشینیِ ناگزیر می توانست در فاصله کوتاه تا انتخابات مجلس دهم و کمی بعدتر ریاست جمهوری دوازدهم پوئنی منفی در یکی از حساس ترین استان های سیاسی کشور محسوب شود.  "

در این خصوص باید گفت :طبق نوشته خود این سایت "بنابه طومار گروههای اجتماعی"،هر یک از مسئولین کشوری بعنوان خادمین مردم – بنابه تعبیر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری- همواره در خدمت مردم و نظام میباشند .وقتی گروههای مختلف اجتماعی و آنهم از قشر خانواده شهداء و ایثارگران از موضوعی می رنجند ،حداقل واکنش از سوی مسئولین باید پیگیری موضوع و ترتیب اثر دادن به خواسته مردم است.

از سوی دیگر اگر استاندار به خواسته گروههای اجتماعی – به قول شما- ترتیب اثر میدادند امتیاز مثبتی به حساب می آمد و برای دولت یازدهم و انتخابات های آینده شانس بهتری فراهم میکرد چرا که اجابت درخواست مردم و اهمیت قائل شدن به درخواستهای مردم خود جلب نظر آنها بوده و آن مسئول محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا میکند.آنموقع مردم مسئول استان را از خود میدانستند و احساس نزدیکی بیشتری به ایشان پیدا میکردند.

این همکار محترم، کار را بسیار سیاسی کرده است لزومی به این همه سیاسی کاری نبود .مسئولی در شهرستانی اشتباهی مرتکب شده بود و عرف دیپلماتیک و سیاسی در دنیا این است که ایشان یا باید خود از مقامش کناره گیری میکرد و یا اینکه مسئولین بالا دست ایشان را کنار میگذاشتند و این کار نه صرفا برای درخواست جماعتی– به قول شما- بلکه برای از دست ندادن حمایتهای مردمی از حزبشان بود.

همکار مطبوعاتی در بخش دیگری از مطلب خود نوشته اند :" به نظر می رسد اداره کننده گان کانون موج علیه فرماندار تکاب هم تا اینجای کار اقناع شده اند. هدفی که این جماعت در پی آن بودند نه برکناری یا استعفای فرماندار در نخستین ساعات یا روزهای بعد از جنجال، که کش یافتن موضوع و تحلیل رفتن ذره ذره نای مقاومت تیم دولت بود تا آخرین فشنگ موجود در خشاب"

کسی در صدد اداره کانون موج بر علیه کسی نیست این ناشی گری و تفکرات غلط برخی است که در لباس میش همانند گرگهای درنده ایی وارد جمع شده و درصدد دریدن اعتقادات و باور های قشر خاصی از جامعه میباشد و با ارزش ترین اعتقادات یک جامعه را هدف قرار میدهند و به سخره میگیرند.به نظر میرسد کسی اقناع نشده ،بلکه مثل همیشه این حجب و حیا و این بی ریایی و این بی ادعایی عموم خانواده شهداءاست که قصد ادامه ماجرا را ندارند وگرنه اگر خانواده معظم شهداء و ایثارگران هم همانند فرماندار محترم فکر میکردند باور کنید که تا فشنگ آخر نه تا آخرین قطره خون برای احقاق حیثیت شهدایی که مورد تمسخر واقع شدند می ایستادند.

همکار محترم در بخش پایانی مطلب نوشته اند :"چراکه آنچه عاید شد تثبیت مهدی قهرمانی بود به عنوان فرماندار شهرستان تکاب در پست سازمانی خودش و یافتن گروههای سمپات حتی در میان قشری  که صحبت از توهین او بدانها در میان بود و این نتیجه می توانست حتی خروجی های غیرقابل باورتری نیز چون ارتقاء پست سازمانی او تا حد مثلا «مدیرکل دفتر سیاسی استانداری» یا «مشاور در امور ایثارگران» و یا «مشاور سیاسی و انتخابات » نیز به دست بدهد.

به طور حتم اگر این سکوتی که هم اینک برفضای رسانه ای حاکم است آتشی زیرخاکستر باشد و منتقدین «حال» ادامه بازی داشته باشند شاید آقای سعادت یکی از آن آس های معروفش را هم بخواهد همین روزها رو کند!"

اگر امروز این موضوع و این بی حرمتی موجبات تثبیت پست و مقام فرماندار محترم شد ،ممکن است فردا روزی همین مجرا دامن گیر ایشان شود.

همچنین به نظر نمیرسد جناب استاندار برای تثبیت ناحقی ،آسی در آستین داشته باشند چه آسی میتوانند پنهان کرده باشند؟در این نظام مقدس کسی از کسی آسی ندارد مگر به حق اگر آسی در بین باشد ایشان باید به نفع مردم ،انقلاب و دین رو کنند تا کسانیکه خلاف این جامعه فکر میکنند و عمل میکنند شناخته شوند و اگر آسی ندارند و این فقط حرف تهدید آمیز از سوی این سایت محترم باشد کاری بسیار غیر حرفه ایی در عین حال نابجای است و لازم نیست برای اینکه نشان دهد چه میزان وام دار است حرفی خلاف واقع بزنند.

در پایان بار دیگر باید گفت : امید است که سخنان فرماندار تکاب از روی عمد نبوده و بدون آگاهی از بار معنایی این کلمات ،سخنانی بر زبان رانده است و امید است این ماجرا بار دیگر مقام شامخ شهیدان را به همه یادآوری کند.

قابل ذکر این که همین همکار گرامی در گزارشی که در سایت خود قید کرده اند ،به نشست خبری با ریاست اداره ثبت و اسناد اشاره کرده و پس از تمجید و تعریف از شیک پوشی و موفقیتهای ایشان اینگونه گزارش خود را ادامه میدهند:"امیرجوان کیا صحبتهایش را با یادکردی از سالگرد عملیات غرورآفرین والفجر8 آغاز کرد. هرچند معمولا چنین مقدماتی ارزش خبری ندارند اما نسبت مدیرکل ثبت با یادآوری یک عملیات در دوران دفاع مقدس آنهم در ایام دهه فجر به نظر پارامترهای لازم برای «خبر» شدن را داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار