مایندگان کره جنوبی که به سرپرستی رئیس کمیته همکاری‌های اقتصادی شمالی این کشور در «تاشکند» به سر می‌برند با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۶۰۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 05 May 2018

به گزارش تابناک : نمایندگان کره جنوبی که به سرپرستی «سونیان گیلم» رئیس کمیته همکاری‌های اقتصادی  شمالی این کشور در «تاشکند» به سر می‌برند با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار بر گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و کره جنوبی تاکید کرد.

شوکت میرضیایف اظهار داشت: توافقات به دست آماده در چارچوب سفر نمایندگان این کشور به کره جنوبی در ماه نوامبر سال 2017 میلادی همکاری‌های دوجانبه 2 کشور را به مرحله جدیدی وارد کرد.

در این دیدار همچنین چشم انداز تعمیق بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین 2 کشور از جمله در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، مالی و سرمایه گذاری، نوآوری، انسانی، آموزشی و بهداشتی بررسی شد.

سون یان گیلم نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پذیرایی صمیمی رئیس جمهور ازبکستان، سلام و بهترین آرزوهای «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی را به وی ابلاغ نمود.

نماینده کره جنوبی همچنین بر علاقمندی خود برای گسترش و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه با ازبکستان با هدف تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار در منطقه تاکید کرد.

2 طرف در این دیدار همچنین درباره موضوعات روز سیاست بین المللی و همکاری‌های منطقه‌ای تبادل نظر کردند.      

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد و تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 461 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران این کشور در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، کره جنوبی استقلال این کشور‌ را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با این کشور برقرار کرد.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار