امام جمعه و نماینده ولی فقیه در مشهد، ملت ایران را جزء برترین ملت ها دانست و یادآوری کرد که تولید سرمایه اجتماعی در آینده بر دوش معلمان و کارگران است.
کد خبر: ۶۰۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 04 May 2018

به گزارش تابناک : سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد بیان کرد: «خطر ولایت‌پذیری شیطان برای جوانان که در عصر نشاط و جوانی است، بسیار بیشتر نسبت به افراد میانسال است چون شمایی که از هر رنگ و صدایی و از هر شکل و قیافه‌ای لذت می‌برید و هر جریانی و هر سخن نرمی می‌تواند دل شما را ببرد و هر آهنگ دلنوازی می‌تواند شما را سوق دهد، خطر ولایت‌پذیری شیطان بسیار بیشتر است.»

بی‌تفاوتی در برابر انجام گناه، ولایت‌پذیری شیطان است

وی با اشاره به اهرم‌های ولایت‌پذیری شیطان اظهار کرد: «صدای گرمی شما را جذب می‌کند و حضور و سرگرم شدن در یک محفل لذت‌بخش شما را جذب می‌کند، اینها از ابزار ولایت‌پذیری شیطان است. وقتی در مجلس گناه که در آن معصیت خداست، ظاهر شدید و وقتی قرار شد قبح گناه از چشم بریزد و شما بی‌‌تفاوت شدید، و هنجارهای شرعی و اخلاقی و... برود، اینها از ولایت‌پذیری شیطان است. بی‌تفاوتی در برابر انجام گناه، ولایت‌پذیری شیطان است.»

این عضو مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: «اینکه عرصه شهری ما به عرصه گناه تبدیل شود و ما بی‌تفاوت باشیم، این ولایت‌پذیری شیطان است. وقتی ولایت‌پذیری شیطان نداریم که با گناه دشمن شویم و از گناه بدمان بیاید.»

بار تولید سرمایه‌ اجتماعی در آینده بر دوش معلمان و کارگران است

علم‌الهدی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته مشهد، با اشاره به فرارسیدن روز معلم و کارگر تصریح کرد: «بار تولید سرمایه‌ اجتماعی ما در آینده بر دوش معلمان و کارگران است. رهبری هم که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند، سال تقدیر و تشکر از کالای تولید کارگران دانسته‌اند و ان‌شاالله با همت مسئولان و مردم این شعار اجرا شود.»

وی با بیان اینکه کالای ایرانی توسعه‌اش پرورش ابتکار و استعداد کارگر است، خاطرنشان کرد: «کارگر هم با تولید و ایجاد کالای ایرانی سه خصوصیت را ایجاد می‌کند. خصوصیت اول، رشد اقتصادی کشور است. رشد اقتصادی ما در سایه تولید است. تمام دادوستدها و تجارت‌ها تابع واقعیت‌هایی است که درون جامعه - چه در عرصه کشاورزی و چه در عرصه صنعت - به وجود می‌آید، است که عامل آن فعالیت در عرصه کشاورزی و ذوق و استعداد و بازوان توانای کارگران ما هستند.»

رشد اقتصادی، خودکفایی و عزت ملی با تولید ایجاد می‌شود

امام جمعه مشهد افزود: «اگر مقام معظم رهبری می‌گویند باید دست هنرمند کارگر را بوسید به خاطر آن است که با تولید، رشد اقتصادی، خودکفایی و عزت ملی ایجاد می‌شود و این مسئله، محصول دست این هنرمند است که کالای ایرانی تولید می‌کند. اگر بنا باشد که تولید نداشته باشیم و فعالان ما در عرصه تولید فعال نباشند و تلاش‌های ما در عرصه علم، دانش و فعالیت‌های دانش‌‌بنیان به تولید نرسد، ابتکارها از بین می‌رود. وقتی تلاش‌ها به مقام تولید می‌رود، تمام ابتکارات علمی و استعدادات دانشی و جریان‌های لابی‌گری و دادوستدها در عرصه اقتصادی تحقق پیدا می‌کند.»

علم‌الهدی با بیان اینکه تولید اولا عامل رشد اقتصادی کشور و ثانیا عامل خودکفایی است، ابراز کرد: «در استقلال ما هیچ عنصری نقشش بالاتر از خودکفایی نیست. اینکه دست ما جلوی کسی دراز نباشد، طمع ما به دروازه کشورهای متعدد نباشد و چشممان به درب خانه کسی نباشد و خودمان روی پای خودمان باشیم و شئون زندگی‌مان به دست خودمان باشیم. این مسئله شدنی نیست.»

وی اضافه کرد: «ما هشتاد میلیون هستیم؛ یعنی هشتاد میلیون ابتکار و دست و بازو و نفس‌کشی که در کره زمین جزو برترین ملت‌ها است. با این انبوه استعداد و قدرت و تفکر و نوآوری‌‌هایی که در نسل جوان ما موجود است و هر نسلی که به دنیا می‌آیند، تحولی در عرصه زندگی ایجاد می‌کنند و این تحول به اندازه هیج ملت دیگری نیست.»

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار