تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع بذر آب بر با قیمت تعاونی و تعادلی (یارانه دار) برای کشت بهاره در این استان ممنوع شده است.
کد خبر: ۵۹۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 03 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش افزود: در صورت کشت محصول پر آب بر، کشاورزان خاطی با قطع سهمیه آب و اعمال قانون مواجه خواهند شد.
به گفته وی، ذرت معمولی، چغندر، سیب زمینی، صیفی جات از جمله بذرهای آب بر در کشت بهاره است.
وی، از ممنوعیت کشت نشاء برنج در استان بخصوص در حاشیه زاینده رود خبر داد و تصریح کرد: تشدید پدیده خشکسالی و افت آبهای زیرزمینی موجب کاهش کشت برخی از محصولات شده است.
دانش، با اشاره به اینکه الگوی کشت چهارمحال و بختیاری در حال تغییر است، توضیح داد: بارش و منابع آب در سطح این استان حدود 50 درصد کاهش یافته و کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با تمهیدات انجام شده، کشت گیاهان آب بر از اولویت کشاورزی خارج می شود و کشت گیاهان کم آبی بر جایگزین این نوع کشت خواهد شد.
دانش گفت: در سال زراعی جاری کشت محصول سیب زمینی، ذرت علوفه ای معمولی و صیفی جات در چهارمحال و بختیاری کاهش می یابد.
وی بیان کرد: کشت ذرت رقم 500 و600 به کشاورزان توصیه شده تا مصرف آب برای کشت این نوع محصول کاهش یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران در سطح استان در حال فرهنگ سازی است.
سالانه 140 هزار هکتار از مزارع استان به کشت بهاره و پاییزه اختصاص می یابد.
میزان بارش ها در چهارمحال و بختیاری در سالهای اخیر با کاهش 60درصدی مواجه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار