مدیر امور باغبانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان از نظر عملکرد برداشت در واحد سطح، رتبه نخست کشور را دارد.
کد خبر: ۵۹۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 02 May 2018

به گزارش تابناک : هاشم نقیبی روز چهارشنبه اظهار کرد: عملکرد این استان در واحد سطح معادل یک تن و 250 کیلوگرم پسته خشک است در حالی که این رقم در کشور کمتر از یک تن است.
وی با بیان اینکه از نظر سطح زیر کشت و تولید پسته خراسان رضوی پس از استان کرمان رتبه دوم را داراست، افزود: هم اکنون 86 هزار هکتار در این استان زیر کشت باغهای پسته بارور و غیربارور است که سال گذشته از این سطح 40 هزار تن پسته خشک برداشت شده است. 
وی تصریح کرد: البته میزان برداشت و تولید پسته خشک استان در سال 96 نسبت به سال قبل از آن حدود 25 درصد به دلیل شدت گرمای تابستان و افزایش پوکی در محصول پسته کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه پارسال چهار هزار و 700 تن پسته به ارزش 40 میلیون دلار از استان صادر شده است، افزود: مقصد صادراتی پسته تولیدی استان کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین، روسیه، مالزی، سنگاپور، آلمان، فرانسه و هلند است.
11.1 درصد کل عرصه باغی کشور معادل 298 هزار و 800 هکتار در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی در تولید محصولات باغی رتبه ششم ایران را دارد و از مجموع 19.4 میلیون تن تولید محصولات باغی کشور 5.3 درصد آن معادل یک میلیون و 50 هزار تن در این استان تولید می شود. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار